wpływ hałasu na pracowników

Dodano 31 Sierpień 2016 Do Aktualności, Wyróżnione

Stres, brak koncentracji i motywacji, agresja. Wpływ hałasu na pracowników

We współczesnych firmach ludzie pracują obok siebie, mając okazję do bieżącej wymiany informacji i budowania relacji. Jednak ten ciągły szum informacyjny to także hałas, który poważnie ogranicza wydajność pracowników, a co za tym idzie wpływa na wyniki firmy.

Biura, szczególnie te zaaranżowane w otwartej przestrzeni (tzw. open space), mają służyć przede wszystkim usprawnieniu komunikacji i współpracy oraz wymianie wiedzy i informacji. Jednak wystarczy zaledwie kilka godzin, aby zacząć odczuwać pierwsze uciążliwości związane z pracą w takim biurze. Fragmenty rozmów współpracowników, dźwięk dzwoniących telefonów, trzaskanie drzwiami – to szereg bodźców, które dochodzą do nas jednocześnie, tworząc niepożądany hałas. Dla pracownika, który codziennie spędza co najmniej 8 godzin w biurze, oznacza to wiele niedogodności, które wpływają na jego efektywność pracy, m.in: poczucie braku prywatności, rozdrażnienie i podenerwowanie, utratę koncentracji, spadek motywacji, a także stres i negatywny wpływ na ogólny stan zdrowia.

Nie są to niedogodności rzadkie, bo aż 70% pracowników (jak wynika z ostatniego raportu Lessman Review) jest niezadowolona z poziomu hałasu w biurze. Każdorazowo pracownicy potrzebują aż 10-15 min, aby skoncentrować się na zadaniu, które zostało przerwane przez niechciany hałas! Magda Szubert, która w firmie Ecophon Saint-Gobain zajmuje się akustyką biur i jej wpływem na pracowników, twierdzi, że spadek wydajności to problem, który drogo kosztuje firmy. Wraz ze zwiększonym poziomem hałasu wzrasta poziom stresu u pracowników, co może mieć wpływ na podwyższone ciśnienie krwi, spadek efektywności, a w efekcie na zwiększoną ilość zwolnień chorobowych. Zatem poprawa akustyki biura i obniżenie poziomu hałasu może pozytywnie wpłynąć na wyniki całej firmy – kontynuuje Magda Szubert.

Ogromny wpływ na obniżenie poziomu hałasu ma aranżacja biura – wykończenie sufitów, ścian oraz umeblowanie. Takiej aranżacji można dokonać w każdym momencie, także w trakcie funkcjonowania obiektu. Wykorzystanie właściwych materiałów dźwiękochłonnych, np. sufitów podwieszanych,  paneli ściennych, czy wolnostojących ekranów akustycznych, pozwoli ograniczyć zasięg dźwięku i zapewnić prywatność rozmów między grupami pracowników.

 

Chcesz sprawdzić, jak zmienia się poziom dźwięków w biurze po dodaniu paneli akustycznych? Obejrzyj poniższe wideo:

Źródło: materiały prasowe

Tagi : ,