800_600_271423_upload_IKEA-Baner-960x670

Dodano 2 stycznia 2016 Do Aktualności

Studenckie metody

IKEA rzuca wyzwanie studentom. Do końca stycznia mogą oni podnieść rękawice i walczyć o zwycięstwo w trzech konkursach, a przy okazji wzbogacić się nie tylko o dziesięć tysięcy złotych, ale też o zupełnie nowe doświadczenia zawodowe.

Jakiego produktu brakuje wśród ponad dziewięciu tysięcy tych istniejących do tej pory w sklepach IKEA? Na to pytanie muszą odpowiedzieć sobie kandydaci do zwycięstwa, a potem wyciągnąć odpowiednie wnioski i stworzyć coś zupełnie nowego i innowacyjnego. Produkt, który zwycięży zostanie wprowadzony do sprzedaży, a jego autor będzie miał możliwość odbycia stażu w dziale sprzedaży i udziału w procesie produkcji. Co ciekawe, konkurs nie jest kierowany tylko do młodych projektantów wnętrz i wielbicieli designu. Liczy się pomysł i odpowiednie dopasowanie go do potrzeb potencjalnych klientów.

– Oceniając pomysł z pewnością będziemy brać pod uwagę uwzględnienie zasad, którymi kieruje się IKEA. Liczymy na wiele ciekawych i kreatywnych konceptów, ale chcemy wyłonić ten, którego autor w pełni nas rozumie. W IKEA już na etapie projektu określana jest cena produktu, dobierane są najbardziej trwałe i przyjazne środowisku surowce. Cała produkcja jest w naszych rękach, więc mamy na nią wpływ na każdym jej etapie – mówi Hugo Asplund, Country Sales Manager IKEA Retail i dodaje – Nie tylko dbamy o jakość produkcji i warunki pracy osób u nas zatrudnionych, ale również kładziemy ogromny nacisk na racjonalną dystrybucję, czyli nie „wożenie powietrza”, ograniczanie niepotrzebnych kosztów czy zanieczyszczeń. Wszystkie te czynniki będziemy oceniać w nadesłanych zgłoszeniach konkursowych. 

IKEA stawia na oferowanie szerokiego asortymentu artykułów wyposażenia domu, dostępnych dla wielu ludzi, a nie tylko dla garstki wybranych, wyznając metodę tzw. democratic design. Monika Mulder – jedna z projektantek – tak tłumaczy co to oznacza w praktyce – Przy tworzeniu konewki (…) szczególnie ważny był kształt. Organiczny i płynny, miał harmonizować z roślinami i ze strumieniem wody. Po wielu próbach udało mi się stworzyć doskonały prototyp. Ostateczny efekt to konewka, której kształt i kolor sprawiają, że chcesz ją pokazywać gościom. Dlatego właśnie może ona służyć również jako dzbanek na sok oraz jako wazon.

Firma, która swój pierwszy sklep w Polsce otworzyła w 1991, poszukuje więc innowacyjnych, ale przede wszystkim dobrze przemyślanych pomysłów na produkty. Autorzy muszą wykazać się nie tylko kreatywnością, ale także pełnym zrozumieniem potrzeb klientów i ich życia w domu czy w pracy.

Oprócz wyzwania „Produkt jakiego jeszcze nie było”  IKEA przygotowała jeszcze dwa inne konkursy. Studenci szkół artystycznych mogą sprawdzić się projektując pokój dzienny, który spełni oczekiwania całej rodziny. Natomiast trzeci konkurs został stworzony dla każdego, kto potrafi wcielić się jednocześnie w rolę sprzedawcy i klienta. W ramach zadania należy zaprojektować proces zakupowy, który pokaże krok po kroku drogę klienta od wyboru do zakupu. Zgłoszenia do wszystkich trzech konkursów można nadsyłać do 31 stycznia 2016 r.

Więcej szczegółów można znaleźć na stronie www.studenckiemetody.pl

Tagi : , , , ,

Dodaj komentarz