Biegacze Poland Business Run

Dodano 11 Sierpień 2016 Do Aktualności, Wyróżnione

Pomoc cieszy się dobrym PR-em

Budowa wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie i pracodawcy z wyboru, przyciąganie talentów, pozytywna obecność w mediach, wzrost rozpoznawalności marki i wyróżnienie się na tle konkurencji to tylko niektóre z korzyści wizerunkowych dla firm, które angażują się w inicjatywę Poland Business Run.

Ten największy charytatywny bieg biznesowy w formie sztafety od pięciu lat angażuje pracowników najróżniejszych firm do pomocy innym. Wysiłek wszystkich biegaczy pozwala stanąć na nogi beneficjentom między innymi Fundacji Jaśka Meli Poza Horyzonty i innym potrzebującym, którzy jeszcze o własnych siłach pobiec nie mogą. Od początku istnienia inicjatywy, w całej Polsce udało się pomóc już ponad 60 osobom w zakupie protez, dofinansowaniu rehabilitacji i konsultacji psychologicznych. Poza najważniejszym celem, czyli odmienieniu życia beneficjentów, udział w akcji zapewnia zaangażowanym firmom wiele korzyści wizerunkowych, takich jak: publicity, wzrost rozpoznawalności i zwiększenie employee advocacy.

Przychylne media

Poland Business Run to niezwykle atrakcyjny temat dla mediów, który dotyczy mieszkańców już siedmiu miast Polski: Gdańska, Łodzi, Katowic, Krakowa, Poznania, Warszawy i Wrocławia. Szczególnie zainteresowane biegiem są media informacyjne w poszczególnych miastach, które śledzą losy  beneficjentów, piszą o trasie, jaką pokonują biegacze oraz o integracji biznesu z lokalną społecznością. Obecność Poland Business Run w mediach jest jednak znacznie szersza. Z uwagi na to, że bieg promuje zdrowy styl życia chętnie sięgają po ten temat także media sportowe i lifestyle, takie jak BeActive, Przegląd Sportowy, czy Czas na bieganie. Poland Business Run jest też obecny w mediach modowych, ponieważ co roku znani projektanci kreują Żółtą Koszulkę Lidera, będącą  nagrodą dla firm szczególnie zaangażowanych w dodatkową akcję Pomagam Bardziej. W tym roku fundacja nawiązała współpracę z duetem BOHOBOCO. Wreszcie, ze względu na organizatorów i sponsorów wydarzenia, kanałem dotarcia do odbiorców są również media o szerokiej tematyce biznesowej. Patronatami Poland Business Run są media poświęcone korporacjom, takie jak: Outsourcing Portal czy What’s Up Magazine oraz media związane z nieruchomościami, ze względu na silną reprezentację w biegu firm właśnie z tego sektora. Największe zasięgi dotarcia fundacja generuje dzięki mediom ogólnopolskim, takim jak: Interia czy RMF.

We wszystkich powyższych kanałach inicjatywa funkcjonuje w pozytywnym świetle. Fundacja Poland Business Run wysyła komunikaty prasowe o urodzinach projektu, informuje o bezpłatnych treningach dla biegaczy i przedstawia beneficjentów oraz ich historie, które cieszą się największym zainteresowaniem zarówno mediów, jak i biegaczy. Dla firm, które towarzyszą inicjatywie, taka obecność w kontekście akcji charytatywnej ma realną wartość wizerunkową. Według danych pochodzących z IMM (partnera strategicznego inicjatywy), tylko w 2015 roku wartość powierzchni reklamowej w mediach wyniosła ponad 2 mln złotych. Dla partnerów Poland Business Run jest to zatem świetna okazja do pokazania tego, co w firmie jest najlepsze – czyli pracowników gotowych do pomocy. Przedstawiciele firm współorganizujących bieg aktywnie uczestniczą też w konferencjach prasowych, gdzie mają szansę opowiedzieć o przygotowaniach do projektu i pokazać ten „ludzki” aspekt biznesu. Takie bezpośrednie spotkania z dziennikarzami umożliwiają zbudowanie relacji, które procentują w świecie korporacji.

Ambasadorzy Poland Business Run

Akcje charytatywne podobnie jak wielkie marki mają swoich ambasadorów. Lista nazwisk znanych osób, które wspierają Poland Business Run jest imponująca: Anna Dereszowska, Julia Kamińska, Jolanta Fraszyńska, Joanna Jabłczyńska, Barbara Kurdej-Szatan, Rafał Sonik, Mateusz Janicki, Antoni Królikowski, Mikołaj Roznerski i Nick Sinckler. Każde z miast, w których odbywa się bieg, ma ponadto swoich lokalnych patronów, którzy najczęściej wywodzą się ze świata sportu, jak Emilia Maćkowiak, Jan Ciepiela czy Marcin Jędrusiński. Ambasadorzy uczestniczą w konferencjach prasowych i w różnych wydarzeniach towarzyszących inicjatywie, jak np. Dzień Beneficjenta. Gwiazdy okazują też wsparcie w swoich kanałach social media, gdzie publikują zdjęcia, nagrywają filmiki i zachęcają do biegu. Rozpoznawalność ambasadorów i możliwość wzięcia udziału w biegu obok nich stanowi dla wielu biegaczy dodatkowy czynnik motywacyjny. Poza znanymi osobami fundację Poland Business Run wspierają dostawcy narzędzi marketingowych, jak Prowly, IMM oraz Brand24, dzięki którym dużo łatwiej docierać do mediów i monitorować rezultaty podjętych działań.

Potęga mediów społecznościowych

Fanpage Poland Business Run na Facebooku lubi ponad 15 tysięcy osób, a liczba jego fanów ciągle rośnie. Od niedawna inicjatywa ma swoje kanały również na Instagramie i Linkedin. Treści, jakie się tak pojawiają dostosowane są do odbiorców i każdy z pewnością znajdzie tu coś dla siebie, niezależnie od tego czy jest biegaczem czy reprezentantem firmy sponsorskiej. Między poradami żywieniowymi, treningami dla biegaczy i informacjami odnośnie biegu, na Facebooku i Instagramie pojawiają się także zdjęcia pracowników poszczególnych firm, którzy trenują przed biegiem. W social mediach prowadzona jest też równolegle akcja „Biegnę w Poland Business Run” – biegacze fotografują się z kartkami „Biegnę w Poland Business Run”, a zdjęcia wraz z hashtagami #PolandBusinessRun i #PBR2016 zamieszczają w swoich lub firmowych mediach społecznościowych. Efekty tej akcji można codziennie podziwiać na Instagramie (@polandbusinessrun).

Poza mediami tradycyjnymi i społecznościowymi fundacja Poland Business Run posiada też własne kanały komunikacji – blog, który jest platformą, na której publikowane są aktualności dla biegaczy, propozycje ćwiczeń, wywiady z ambasadorami, a także teksty nadesłane przez firmy, które dzielą się informacjami o swoich przygotowaniach do biegu.

Publicity przekłada się na biznes

Poza oczywistymi korzyściami wizerunkowymi, jak budowanie marki społecznie odpowiedzialnej, firmy dzięki uczestnictwu w akcjach charytatywnych zyskują w oczach pracowników i kandydatów. Poland Business Run daje wiele możliwości, aby firmy pochwaliły się na zewnątrz pozytywną atmosferą. Widok uśmiechniętych ludzi, którzy razem biegają, pokazuje, ze wewnątrz organizacji panują przyjacielskie relacje, a firma dba również o realizowanie pasji swoich pracowników. Publicity w kontekście akcji charytatywnej przekonuje również inwestorów, czego twardym dowodem jest raport Boston Consulting Group i MIT Sloan Management Review „INVESTING FOR A SUSTAINABLE FUTURE”, z którego wynika, że aż 75% senior executives z firm inwestycyjnych bierze pod uwagę działalność CSR podczas podejmowania decyzji o inwestowaniu środków. Oznacza to, że możemy się spodziewać jeszcze większego zaangażowania sektora biznesowego w akcje charytatywne, dzięki czemu uda się pomóc jeszcze większej liczbie potrzebujących.

 

Dagmara Pakulska, Online Strategist w MJCC i koordynator marketingu Poland Business Run. Marketer, HR-owiec i szkoleniowiec z kilkuletnim doświadczeniem. Zajmuje się tworzeniem strategii dla marek, jak również prowadzeniem ich komunikacji w mediach społecznościowych. Jest autorką wielu prezentacji i artykułów na rozmaitych blogach i portalach tematycznych. Jej misją jest nawracanie na Twittera polskich marek, które wciąż nie dostrzegają ogromnego potencjału drzemiącego w tym medium. Od 2015 roku jest wykładowcą na studiach podyplomowych na AGH i WSE.

Tagi : ,