MicrosoftTeams-image

Dodano 14 lutego 2022 Do Aktualności, Wyróżnione

Od Wielkiej Rezygnacji do nowych możliwości – wywiad z prezeską fundacji Digital University

W pierwszej części wywiadu z Jowitą Michalską – prezeską fundacji Digital University organizującej 4. edycję HRevolution rozmawialiśmy o czekającej nas 24 lutego konferencji. Dziś zapytamy o bieżące trendy technologiczne i dowiemy się, dlaczego dobry HR-owiec zawsze powinien wiedzieć więcej.

Pierwszą część wywiadu przeczytacie tutaj: https://employerbranding.pl/cyfrowa-przyszlosc-hr-u-4-edycja-konferencji-hrevolution/

Z naszej rozmowy na temat 4. edycji konferencji HRevolution można wyciągnąć wniosek, że narzędzia przyszłości będą mogły powiedzieć więcej, niż sami kandydaci o sobie wiedzą…

To prawda, dane nam to dają. Oczywiście na końcu jest człowiek, który wyciągnie z tego wnioski i powie: dla mojej organizacji to jest dobre, dla tego zespołu to jest dobry zestaw kompetencji. Dzisiaj możemy bardziej wnikliwie przyjrzeć się kandydatowi na różnych płaszczyznach i dać mu ciekawy feedback oraz narzędzia do rozwoju. Ludzie chcą o sobie wiedzieć więcej. My, w Digital University, przy zatrudnianiu nowych pracowników, ale także do pracy w zespole korzystamy z Luminy. To świetne narzędzie, dzięki któremu pracownicy dostają wnikliwą analizę siebie.

Sama też poddałaś się tego typu analizie?

Oczywiście, wierzę w organizacje, w których jest dużo szczerości. Chcę dostawać feedback od moich pracowników i wiedzieć, kiedy np. zdarza mi się za bardzo dominować dyskusję w czasie spotkań. Wszyscy wspólnie oglądamy swoje profile z Luminy i o nich rozmawiamy. Tylko tak można zbudować kulturę szczerego feedbacku, która jest niezbędna w dynamicznie rozwijającej się organizacji.

W pierwszej części naszej rozmowy wspomniałaś o „Wielkiej Rezygnacji”. Jak wpłynęła ona na rynek pracy?

Był taki moment w pandemii, kiedy myśleliśmy, że pracodawca będzie mógł przebierać w dowolnej liczbie pracowników, a jednak okazało się, że jest inaczej. Ludzie podczas pandemii wypadli z rutyny. To skłoniło nas do przemyśleń i szukania, co jest w życiu ważne. Wiele osób zaczęło myśleć: wszystko się sypie, a ja przecież już od 15 lat chciałam być kimś innym. Ludzie zaczęli odchodzić z pracy, szczególnie ci, którzy wiedzieli, że mogą sobie na to pozwolić, bo szybko znajdą coś nowego. Jeszcze 10 lat temu, jeśli ktoś nie miał potwierdzonej nowej pracy, nie odchodził z obecnej. A teraz, na przykład w Stanach Zjednoczonych „Wielka Rezygnacja” dotyczy 20 procent pracowników w różnym wieku. W Polsce jest ich mniej, nie było robionych badań, ale i tak zjawisko jest widoczne.

Zauważasz jeszcze inne tendencje, również na polskim rynku pracy?

Innym ważnym zjawiskiem jest nomadyzm pracowy, czyli mieszkam tu, gdzie ciepło albo tanio, a pracuję tam, gdzie dużo płacą. Musimy się przyzwyczaić do tego, że to pracownicy będą nam dyktowali warunki i jeśli będą chcieli pracować zdalnie, to tak będzie. Dla osób odpowiedzialnych za HR to sygnał, że trzeba się do tego przygotowywać i na przykład zadbać o to, żeby w zespołach łączyć przedstawicieli różnych pokoleń, które inaczej działają w czasie „Wielkiej Rezygnacji”.

W swoim wystąpieniu w trakcie konferencji będziesz mówić o trendach technologicznych – mogłabyś zdradzić najważniejsze z nich?

Nie ma czegoś takiego jak najważniejsze trendy, bo mają one różny wpływ na różne obszary biznesu. Będę mówiła np. o gorącym dla wszystkich temacie metaverse. Pełna wersja tego świata uderzy w nas dopiero za kilka, a nawet kilkanaście lat, kiedy wszystkie obszary technologii będą w stanie dowieźć nam pełnię tego doświadczenia. Dzięki niemu będziemy mogli na przykład lepiej zorganizować spotkania hybrydowe, które są trudne, ponieważ zazwyczaj silnie dzielą ludzi – na tych, którzy widzą się realnie i tych, którzy są na ekranie. Lepiej zintegrujemy się, jeśli nasze awatary będą się widzieć. Będę mówić również o technologicznym aspekcie wellbeingu. Mamy ogromne kłopoty ze zdrowiem psychicznym pracowników, którzy często o tym nie mówią, tylko wybuchają w pewnym momencie z krzywdą dla siebie i prowadzonych projektów.

Na koniec – jak zachęciłabyś uczestników do udziału w konferencji?

Jedną z kompetencji przyszłości jest umysł projektanta. Co to znaczy? Sama buduję swoją przyszłość i jestem za nią odpowiedzialna. Dziś pływanie z prądem i czekanie, co się przytrafi, jest niebezpieczne. Konferencja HRevolution pozwala osadzić się w świecie, zobaczyć, co się w nim zmienia, jakie trendy na niego wpływają. Dodatkowo wiedza zostanie przekazana w języku dostępnym dla osób, które dopiero zaczynają się tym interesować, otwierając jednocześnie nowe horyzonty dla ekspertów. Warto wziąć w niej udział, bo warto trzymać rękę na pulsie.

 

Przypominamy, że 4. edycja konferencji HRevolution odbędzie się 24 lutego w formie hybrydowej: online i w Warszawie. Dla wszystkich naszych czytelników, którzy jeszcze nie mają biletu, przygotowaliśmy specjalną zniżkę! Kod MJCC_HREVO_10 obniża cenę wszystkich biletów o 10%.

Więcej informacji na temat konferencji znajdziecie tutaj: https://hrevolution.pl/

Tagi : , , , ,