Literatura employer branding
Wiele osób pyta nas o to, co czytać, żeby poszerzyć wiedzę na temat budowania wizerunku pracodawcy, i z jakich materiałów skorzystać np. pisząc prace magisterskie/licencjackie na temat employer brandingu.
Postanowiliśmy więc przygotować zakładkę, w której znajdziecie listę publikacji na temat budowania wizerunku pracodawcy i nie tylko. Znajdziecie tu również pozycje, które nie dotyczą stricte EB, ale są przydatne, jeśli ktoś przymierza się do projektowania i prowadzenia działań związanych z marką pracodawcy.
Enjoy!
Employer branding, komunikacja wewnętrzna, zarządzanie talentami.
Po polsku:
- Judith Leary-Joyce, Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru
- Julita Dąbrowska, Employer branding – marka pracodawcy w praktyce
- Julita Dąbrowska, Praktyka employer brandingu. Rozmowy z menedżerami
- Katarzyna Wojtaszczyn, Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy pomiar
- Urszula Radzińska, Pierwszy klient – czyli co zrobić, by pracownik był najlepszym ambasadorem firmy
Po angielsku:
- Anders Parment, Anna Dyhre, Sustainable employer branding
- Andy Headworth, Social media recruitment
- Brett Minchington, Your employer brand. Attract, engage, retain
- Bruce Tulgan, Winning the talent wars
- Ed Michaels, Helen Handfield-Jones, Beth Axelrod,The war for talent
- Edward Lawler III, Making people your competitive advantage
- Helen Rosethorn, The employer brand. Keeping faith with the deal
- Jeanne Meister, Karie Willyerd, The 2020 workplace
- Kaye Thorne, Andy Pellant, The essential guide to managing talent
- Lisa Orrell, Millennials Incorporated
- Praca zbiorowa, Harvard Business Review on Finding and keeping the best people
- Ram Charan, Stephen Drotter, James Noel, The leadership pipeline. How to build the leadership-powered company
- Richard Mosley, Employer Brand Management: Practical lessons from the world’s leading employers
- Richard Mosley, Lars Schmidt, Employer branding for dummies
- Robert Levering, Transforming workplace cultures
- Ron Friedman, The Best Place to Work: The Art and Science of Creating an Extraordinary Workplace
- Simon Barrow, Richard Mosley, The employer brand. Bringing the best of brand management to people at work
- Susan Drake, Michelle Gulman, Sara Roberts, Light their fire. Using internal marketing to ignite employee performance and WOW your customers
Marketing, PR
- Anna Miotk, Badania w public relations
- Anna Miotk, Nowy PR. Jak internet zmienił public relations
- Dan Heath, Chip Heath, Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die
- David Meerman Scott, The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly
- Margaret Hartwell, Joshua C. Chen, Archetypes in Branding: A Toolkit for Creatives and Strategists
- Natalia Hatalska, Cząstki przyciągania
- Praca zbiorowa, Narracja w reklamie i biznesie
Firmy i liderzy
- Cezary Łazarewicz, Sześć pięter luksusu. Przerwana historia Domu Braci Jabłkowskich
- Dan Senor, Start-up Nation: The Story of Israel’s Economic Miracle
- David Novak, Taking People with You: The Only Way to Make Big Things Happen
- David Ogilvy, Wyznania człowieka reklamy
- Howard Schultz, Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces
- Jerry I. Porras, Jim Collins, Wizjonerskie organizacje. Skuteczne praktyki najlepszych z najlepszych
- Laszlo Bock, Work Rules!: Insights from Inside Google That Will Transform How You Live and Lead
- Przemysław Gacek, Pracuj na tak! Jak zbudowaliśmy firmę opartą na zaangażowaniu
Inne
- Adam Wolański, Edycja tekstów. Praktyczny poradnik
- Andrzej Blikle, Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji
- Chris Anderson, Za darmo
- Daniel Kahneman, Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym
- Dave Ulrich, Wayne Brockbank, The HR value proposition
- Jean Paul Isson, People Analytics in the Era of Big Data: Changing the Way You Attract, Acquire, Develop, and Retain Talent
- Joanna Wrycza-Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty które porwą tłumy
- Malcolm Gladwell, Błysk!