https://congress.pmi.org.pl/
pride-3475043_1280

Dodano 18 października 2019 Do Aktualności

LGBT wewnątrz firmy

Pomimo coraz większej świadomości i wsparcia dla środowiska LGBTQ+, nadal (nawet w USA czy Europie Zachodniej) wielu kandydatów czy pracowników obawia się zrobić „coming out”. Nie czują się komfortowo, ponieważ nie są pewni tego, czy ich firma w praktyce jest otwarta na różnorodność. Dlatego tak ważne jest, aby pracodawca stworzył bezpieczne i pełne szacunku środowisko pracy.

Coraz częściej, także w Polsce, możemy zauważyć akcje promujące tolerancję wobec LGBT wewnątrz firmy. Warto wspomnieć, że w tym roku byliśmy świadkami częstszych przejawów celebracji „pride month” niż w latach poprzednich (Miesiąc Dumy jest dedykowany społeczności LGBTQ+ z powodu demonstracji, która odbyła się w czerwcu 1969 roku w odpowiedzi na nalot policji na popularny gejowski bar w Nowym Jorku, które skończyły się zamieszkami na nowojorskich ulicach. Społeczność LGBTQ+ postanowiła wyrazić sprzeciw tym praktykom i kilka dni po tym wydarzeniu wyszła na ulice by walczyć o swoje prawa. Dlatego czerwiec jest określany Miesiącem Dumy i ukłonem dla tych, którzy jako pierwsi odważyli się walczyć o swoje prawa w nietolerancyjnym świecie). Wiele firm w Polsce, wzorując się na swoich zachodnich oddziałach, zmieniło kolorystykę logo na tęczową, a w ich profilach w social mediach widać było zdjęcia pracowników, którzy dumnie prezentowali transparenty podczas marszów poparcia. Jednak musimy pamiętać, że nie chodzi o to, żeby jedynie wspólnie świętować akceptację różnych grup, ale o to, aby je rozumieć. Zobaczmy przykłady kilku pracodawców, którzy poszli w kierunku promowania środowiska LGBT w miejscu pracy.

BCG w ramach globalnej zakładki karierowej stworzył podstronę BCG@pride, na której zapewnia o tworzeniu przyjaznego, tolerancyjnego środowiska pracy oraz wsparcia podczas całego „cyklu życia pracownika” w firmie. Kandydat znajdzie tu wypowiedzi i materiały wideo osób, które już dołączyły do organizacji. BCG stwarza także dużo możliwości do networkingu w ramach środowiska LGBT, a raz do roku organizuje specjalną konferencję. Pracodawca przeprowadza też wydarzenia rekrutacyjne LGBT na kilkunastu uczelniach na świecie.

Uber, podobnie jak BCG, stworzył na amerykańskiej stronie karierowej zakładkę Pride at UBER. Oprócz słów o otwartości, firma udostępnia autorski podręcznik, który ma pomóc w promowaniu dialogu i zrozumieniu kwestii transpłciowych w miejscu pracy. Jest on dedykowany osobom transpłciowym, niebinarnym oraz tym, którzy planują lub są w trakcie zmiany płci. W tej publikacji wsparcie znajdą również managerowie, współpracownicy oraz działy HR. Jest też część dla rodzin.

EY w ramach EY Unity organizuje telekonferencje z rekruterami, podczas których udziela im wskazówek, jak otwarcie mówić o różnorodnościach podczas rozmowy rekrutacyjnej.

Ceridian, amerykański dostawca oprogramowania dla HR, zachęca pracowników LGBT do dzielenia się swoimi historiami podczas specjalnych webinariów. Firma wierzy, że dzięki osobistym historiom współpracownicy lepiej zrozumieją swoich kolegów, śmielej nawiążą z nimi kontakt i będą wspierali budowanie tolerancji dla środowiska LGBT.

Lloyds Banking Group, jako pierwszy pracodawca w Wielkiej Brytanii, rozszerzył prywatną opiekę medyczną o dysforię ze względu na płeć, a w metryczce ankiety pracowniczej firma daje dodatkową opcję przy wyborze płci – „osoba niebinarna”.

Dlaczego warto budować tolerancyjne środowisko pracy? Pracownicy homoseksualni są szczęśliwsi i bardziej produktywni niż ci, którzy zmuszeni są ukrywać swoją orientację seksualną, a wzrost ich wydajności przekłada się także na współpracowników. Dlatego też pracodawcy muszą odpowiedzialnie podejść do tematu różnorodności w miejscu pracy, a jednoczenie się ze środowiskiem LGBT powinno trwać cały rok, a nie tylko podczas „pride month”.

Aneta Tur, MJCC

Tagi : , , , , ,