Got_Cap_case_title_2

Dodano 2 lipca 2019 Do Aktualności, Wyróżnione

“Graj o Tron z Capgemini”, czyli Employer Branding i wykorzystanie okazji

Fani „Gry o Tron” z niecierpliwością czekali aż 1,5 roku na finalny sezon. Nic dziwnego, że w kwietniu 2019 roku cały internet został opanowany przez publikacje (mniej lub bardziej poważne) nawiązujące do kultowego już uniwersum. Agencje marketingowe, idąc z nurtem, prześcigały się w przygotowywaniu kreacji w kanałach społecznościowych swoich klientów. My również sięgnęliśmy do tego tematu po raz kolejny, ponieważ wielu pracowników (wierzymy, że też i wielu potencjalnych kandydatów) Capgemini oglądało ten serial. Cały świat wyczekiwał, a potem śledził kolejne odcinki, dlatego postanowiliśmy wykorzystać ten czas, by zrobić coś mniej standardowego. Tak właśnie powstała akcja „Graj o Tron z Capgemini”, podczas której nie tylko można było wziąć udział w konkursie i wygrać atrakcyjne nagrody, ale również – uczestniczyć w naborze prowadzonym przez Namiestnika Capgeminos!

W Capgemini lubimy akcje niestandardowe, ponieważ pozwalają one zaprezentować naszą firmę (na tle konkurencji oraz codziennej korporacyjnej komunikacji) od innej – mniej oczywistej – strony. Akcje niestandardowe dobieramy w ten sposób, by wspierały nasze domeny zawodowe oraz zainteresowania naszych pracowników. Ten rodzaj akcji dostarcza nam wiele radości w procesie tworzenia. Czyli łączymy dobrą zabawę z osiąganiem naszych celów.

Dominika Nawrocka, Capgemini

Materiały promocyjne serialu osadzone były w zimnej, niebieskiej kolorystyce. Przypadkiem takie też kolory wykorzystuje w komunikacji marka Capgemini. Nie trudno było więc dostosować kreacje, aby pasowały do serialu i były zgodne z wytycznymi wizualnymi klienta.

got_FB_screen2

Pierwszy post „teaserowy”

Aby obejrzeć siedem sezonów Gry o Tron i przygotować się do oglądania ostatniego, trzeba byłoby poświęcić 67 godzin. Tyle samo zajęło Steve’owi Fossettowi samotne okrążenie ziemi samolotem bez międzylądowania i tankowania, w marcu 2005 roku. Podzieliliśmy się tą informacją z obserwatorami  strony na Facebooku i w tym delikatnym akcentem rozpoczęliśmy kampanię.

W kolejnej publikacji zakomunikowaliśmy konkurs, który miał się zakończyć tuż po premierze finalnego odcinka. W poście konkursowym zadaliśmy naszym obserwującym pytanie: Kto zasiądzie na Żelaznym Tronie? Planowaliśmy nagrodzić nie tylko prawidłowe, ale również najbardziej kreatywne odpowiedzi; co okazało się jedynym sposobem na rozwiązanie konkursu, ponieważ nikt nie spodziewał się takiego zakończenia serialu.

got_FB_screen3

Post konkursowy

To jednak nadal było dla nas za mało!

Na potrzeby dwutygodniowej kampanii, w ramach serwisu rekrutacyjnego, został przygotowany specjalny landing page, na którym pojawiły się nietypowe ogłoszenia rekrutacyjne. Na czas kampanii zmieniliśmy nazwy stanowisk, na które prowadzone były (oczywiście realne) procesy rekrutacyjne. Namiestnik ogłosił nabór między innymi na: Młodszego Opiekuna Ludu Brytów (Junior Accountant with English), Nadwornego Doradcę Ludności Germańskiej (German Customer Service Advisor) czy Ucznia Mistrza Monety z Ludu Franków (Młodszy księgowy z językiem francuskim). Dla każdego z przygotowanych stanowisk zaprojektowaliśmy dedykowaną graficzną przypinkę.

got_LP_screen2

Fragment strony docelowej Capgemini z ogłoszeniami

Na stronie Capgemini na Facebooku publikowaliśmy posty nawiązujące do ogłoszeń rekrutacyjnych wraz z linkami do landing page. W komunikacji zdecydowaliśmy się na formaty pionowe, aby prezentowały się lepiej na ekranach telefonów komórkowych. Publikacje rekrutacyjne pokazywały się we wtorki, dzień po premierze odpowiednich odcinków. W treści postów staraliśmy się nawiązać do tego, co wydarzyło się w najnowszym odcinku GOT. Czasami wymagało to od nas ogromnego poświęcenia i obejrzenia odcinka GoT w godzinach pracy 😉

To była dla nas dobra zabawa. Po stronie Capgemini zaangażowane – mniej lub bardziej – były 3 osoby. Można powiedzieć, że przez cały sezon miałam dwa ważne punkty: poniedziałkowy wieczór (kiedy oglądałam nowy odcinek) oraz wtorek (zaopatrzona w kawę czytałam copy od agencji i sprawdzałam ją pod kątem dopasowania z poprzednim odcinkiem).

Dominika Nawrocka, Capgemini

Ostatnią publikację, mającą na celu zamknięcie całego cyklu postów, opublikowaliśmy dzień po finałowym odcinku sezonu. Nawiązując w tekście oraz w grafice do wydarzeń z kluczowego dla całej serii odcinka, musieliśmy ostrzec czytelników przed spoilerami. Był to również post, w ramach którego informowaliśmy o wynikach w konkursie.

Co prawda nikt nie przewidział, jak się historia zakończy, ale zachęcam do przeczytania odpowiedzi – były zaskakujące (nawet bardziej niż sam finał sezonu) a momentami
i bardzo zabawne!

Dominika Nawrocka, Capgemini

got_FB_screen9

Ostatni post z serii. Rozwiązanie konkursu.

“Graj o Tron z Capgemini” w liczbach:

Pojedynczym postem w ramach tej komunikacji docieraliśmy średnio do ponad 16 000 użytkowników, którzy łącznie wygenerowali ponad 3 000 kliknięć, w tym ponad 1 200 kliknięć w linki do ogłoszeń rekrutacyjnych. Posty uzyskały łącznie 326 reakcji i 65 komentarzy. Na stronie docelowej kampanii udało się wygenerować ponad 1 000 odsłon, a czas spędzony na witrynie przekroczył 2 minuty.

Ten projekt, jak i większość akcji niestandardowych, poza wyróżniającym podejściem dostarczył nam bardzo dobre wyniki (zdecydowany wzrost zaangażowania, wzrost ruchu na stronie www oraz spływ aplikacji), a nam dodatkowo dał również dobrą zabawę – czyli połączył efektywność z przyjemnością.

Dominika Nawrocka, Capgemini

Realizacja: Agencja MJCC
Klient:
Capgemini
Pomysł oraz teksty: Karina Malec, Kamil Mirowski
Oprawa wizualna:
Marcin Lubaś

autor: Kamil Mirowski

Tagi : , , , ,