HRD Summit

Dodano 18 lutego 2019 Do Aktualności, Wyróżnione

Czy inwestowanie w doświadczenia pracowników to przyszłość? Podsumowanie HRD Summit w Birmingham

W dniach 5-6 lutego w Birmingham odbyła się pierwsza tegoroczna edycja HRD Summit. Jak było na konferencji, w której uczestniczyliśmy po raz pierwszy?

Motywem przewodnim brytyjskiej edycji konferencji było hasło „świadoma organizacja”. Mimo że daje ono dużą swobodę interpretacji, to wystarczył rzut oka na agendę konferencji (i aż 8 ścieżek tematycznych), aby zorientować się, czego ta świadomość ma dotyczyć i na co organizatorzy kładą największy nacisk. Podczas HRD zdecydowana większość sesji dotyczyła wnętrza firmy, kultury, stylu zarządzania i doświadczeń pracowników – na każdym etapie okresu zatrudnienia.

Szczególne znacznie miał zwłaszcza ten ostatni aspekt, czyli doświadczenia pracowników. Mówiono o tym nie tylko podczas wielu ścieżek tematycznych (i to w bardzo różnych kontekstach, zarówno w obszarze rozwoju, różnorodności, jak i kultury organizacyjnej). Bardzo mocno wybrzmiał też temat… chatbotów. O ile w Polsce o chatbotach rozmawiamy głównie w kontekście zewnętrznym (wsparcie rekrutacji), to podczas HRD nie sposób było nie poczuć entuzjazmu dotyczącego wykorzystania chatbotów w wewnątrz organizacji. Zaprezentowane przykłady pokazały duży potencjał botów wspierających pracę działu HR od wewnątrz, np. tych służących jako asystenci kadrowi odpowiadający na pytania dotyczące liczby dni urlopu pozostających do wykorzystania czy wspierających firmowe Wiki, bazy najczęściej zadawanych pytań.

Rozmawiając o technologii w HR, oczywiście poruszono również tematy związane z ryzykiem jej wykorzystania, a także jej rolą w naszym codziennym życiu i pracy oraz… przyszłością pracy HR-owca. Mimo że wielu wieszczy rychłe umniejszenie roli człowieka we wszystkich procesach, to z HRD popłynął pozytywny przekaz dla jego uczestników – nie tylko technologia nas nie zastąpi, ale również (zwalniając czas, który przeznaczamy na czynności administracyjne) pozwoli nam być bardziej ludzkimi, bo przy wsparciu technologii, będziemy mogli nawiązywać więcej głębszych relacji.

Podsumowując HRD Summit, warto również wspomnieć o ciekawej formie wykorzystanej przez organizatorów, a mianowicie „Lightning talks”. Każdy uczestnik konferencji HR wie, że sponsorzy oczekują czasu w agendzie, podczas którego będą mogli zaprezentować własne rozwiązania. Podczas HRD również dostali taką możliwość, jednak zamiast skupiać się na autopromocji (jak to często ma miejsce w Polsce), prowadzili krótkie wykłady eksperckie w obszarze tematyki, którą się zajmują, czasami wspierając się własnymi przykładami wdrożeń. Po prezentacjach wszyscy uczestniczy mieli okazję spotkać się z prelegentami i zdobyć więcej informacji nt. oferowanych przez nich rozwiązań w części wystawienniczej, gdzie znalazło się miejsce dla kilkudziesięciu dostawców usług HR (w tym startupów z branży HR Tech).

EmployerBranding.pl jest patronem medialnym HRD Summit. Kolejne wydarzenie z tego cyklu odbędzie się w Amsterdamie w dniach 19-20 czerwca. Więcej informacji: https://www.hrdsummit.eu/.

Tagi : , , , , ,