Reading book female student surrounded with piles of books at the library. Training process

Dodano 1 października 2015 Do Badania i raporty

Czego nie wiesz o Millenialsach i EB?

W oparciu o zgromadzone raporty przygotowaliśmy kilka ciekawych statystyk dotyczących rekrutowania Millenialsów oraz ich stosunku do social mediów w employer brandingu.

  1. Rekrutacja Millenialsów

Pokolenie Millenialsów do 2025 roku zdominuje rynek pracy. Warto więc wiedzieć, że najwyżej cenione wśród młodych ludzi korzyści z zatrudnienia to możliwości rozwoju, dodatkowe benefity oraz odpowiednia kultura organizacyjna.

41% badanych z pokolenia Baby Boomers uważa, że pracownik powinien pozostawać w firmie przynajmniej pięć lat, zanim zacznie rozglądać się za nową ofertą. Tylko 13% Millenialsów byłoby skłonnych zgodzić się z tym stwierdzeniem, ale aż 64% z nich wolałoby zarabiać mniej, jeśli za cenę wyższych zarobków byliby zmuszeni do wykonywania nudnych zadań.

Aż 46% Millenialsów zrezygnowało ze swojej poprzedniej pracy ze względu na brak możliwości rozwoju.

  1. Social media

Zgodnie z badaniami 92% pracodawców  wykorzystuje do promocji swojej marki firmową stronę, zaś aż 80% – social media.

86% z osób, które mają za sobą mniej niż 10 lat kariery zawodowej, używa social mediów do poszukiwania pracy.

Blisko 2/3 badanych twierdzi, że ich pracodawca nie używa (bądź nie potrafi używać) nowych kanałów komunikacji do promocji ofert pracy, zaś niemalże 3/4 z nich nie dostrzega tam działań employer brandingowych prowadzonych przez firmę.

Badania wskazują również, że na znaczeniu zyskuje rekrutacja mobilna. 45% poszukujących pracy używa urządzeń mobilnych do sprawdzania aktualnych ofert przynajmniej raz dziennie, zaś aż 98% jest zdania, że smartfon czy tablet to ważne narzędzia dla kandydatów. Dla 59% potencjalnych pracowników ważna jest też możliwość zapisania strony na urządzeniu oraz powrotu do niej  w wolnym czasie. W związku z tym nieresponsywność strony karierowej firmy może być poważnym uchybieniem.

48% przebadanych przewiduje, że w ciągu mniej niż dwóch lat urządzenia przenośne będą najbardziej powszechnym źródłem informacji o ofertach.

  1. Employer Branding

69% badanych nie podjęło by pracy w firmie posiadającej złą reputację, nawet jeśli aktualnie nie mieliby zatrudnienia.

84% firm wierzy, że jasno określona strategia to klucz do osiągnięcia założonych celów employer brandingowych.

94% kandydatów jest skłonnych, by aplikować o pracę, jeśli potencjalny pracodawca aktywnie zarządza swoją marką, zaś nawet 76% potencjalnych pracowników oczekuje informacji na temat tego, co czyni daną firmę atrakcyjnym miejscem pracy

Powyższe dane jasno dowodzą, że nadszedł czas, by znaleźć miejsce w naszych strategiach EB-owych dla social mediów i komunikatów przeznaczonych na urządzenia mobilne. To dobry sposób na przyciągnięcie do pracy młodego pokolenia.

[opracowanie AC]

Tagi : , , , , , ,

Dodaj komentarz