poczuj miętę do capgemini

Dodano 2 listopada 2015 Do Aktualności, Wyróżnione

Capgemini zatrudnia i… zachęca, by poczuć miętę

Zwiększenie zaangażowania pracowników w działania promocyjne firmy i wzrost rozpoznawalności wśród potencjalnych kandydatów – to pierwsze efekty kampanii „Poczuj miętę do Capgemini”, która właśnie rozpoczęła się na rynku pracy.

Motywem przewodnim akcji jest popularny zwrot „poczuj miętę”, zaadaptowany do promowania Capgemini jako pracodawcy z wyboru. Kampania jest odpowiedzią na rosnące potrzeby rekrutacyjne firmy, która po raz kolejny planuje zwiększyć zatrudnienie; w tym roku wzrośnie ono o około 10%, co oznacza, że firma musi zatrudnić ponad 700 osób, zarówno w obszarze Business Process Outsourcing, jak i Infrastructure Services. Głównym celem kampanii jest wzmocnienie wizerunku Capgemini wśród potencjalnych kandydatów i wyróżnienie się na tle konkurencji rekrutacyjnej poprzez wykorzystanie niestandardowych działań przyciągających uwagę kandydatów.

Biura Capgemini pachną miętą

Choć kandydaci z akcją mogą się zetknąć dopiero teraz, jej część wewnętrzna ruszyła już w lipcu. Jej celem był wzrost zaangażowania pracowników w działania EB firmy oraz promowanie wartości korporacyjnych wśród pracowników. To wtedy w biurach Capgemini zazieleniło się od krzaczków mięty, a pracownicy mogli się delektować orzeźwiającą lemoniadą. W tej części kampanii wszystkie osoby pracujące w firmie mogły także wziąć udział w konkursie, który polegał na udostępnieniu w mediach społecznościowych zdjęcia z hashtagiem #poczujMiętędoCapgemini lub wymyśleniu sloganu promującego przedsiębiorstwo, związanego z motywem przewodnim akcji. Najlepsze hasła i fotografie zgłoszone przez pracowników można teraz zobaczyć w kampanii outdoorowej.

Oddziaływanie na wszystkie zmysły kandydatów

W zewnętrznej części akcji, która właśnie ruszyła, firma zdecydowała się na wykorzystanie niestandardowych sposobów przyciągania uwagi potencjalnych kandydatów. Po raz pierwszy w Polsce do budowy marki pracodawcy wykorzystano aromamarketing; na przystankach w miastach, w których Capgemini ma biura, pojawiły się pachnące miętą reklamy. Żywe rośliny zostały wysłane do wybranych organizacji studenckich i biur karier, są też elementem wyposażenia stoisk firmy na targach pracy i wydarzeniach rekrutacyjnych (na uczelniach), a po ich zakończeniu są przekazywane potencjalnym kandydatom w formie gadżetu. Dodatkowo z miętą powiązane zostały także wszelkie gadżety wykorzystywane w czasie kampanii rekrutacyjnej – m.in. miętówki i lemoniady, dzięki którym kandydaci mają okazję poczuć miętę również za pomocą zmysłu smaku.

Za koncepcję kampanii employer brandingowej odpowiedzialna jest agencja MJCC, która realizuje ją wraz z zespołem Employer Brandingu firmy Capgemini.

Źródło: MJCC/Capgemini

 

Tagi : , , , , ,

4 Responses

Dodaj komentarz