reflection-2518477_1920
Personnel Service po raz drugi opracował raport Barometr Polskiego Rynku Pracy, który przedstawia trendy na rok 2021, związane z migracją zarobkową z Ukrainy do Polski. Raport został stworzony w oparciu o trzy grupy respondentów: polskich pracodawców, polskich pracowników oraz pracowników pochodzenia ukraińskiego. Tegoroczne podsumowanie pokazuje sytuację rynku pracy rok po rozpoczęciu pandemii. Według Krzysztofa Inglota, Prezesa Zarządu Personnel Service S.A., wiele elementów rynku pracy zmieniło się diametralnie – przyspieszyła automatyzacja, zmieniły się benefity, zyskało na znaczeniu bezpieczeństwo i stabilność zatrudnienia, a w decyzjach pracowników i pracodawców widoczna jest coraz większaCzytaj więcej
Sila_doceniania_2021_600px_1
Docenianie pracowników za wykonaną pracę wciąż jest nowym tematem w wielu firmach, a w niektórych wręcz lekceważonym. A to temat, który jest ważny dla pracowników i kandydatów, więc warto mu się przyjrzeć i zacząć wdrażać w każdej firmie. Jakie korzyści przynosi kultura doceniania w pracy? Czy to dużo kosztuje? Od czego warto zacząć?   Zapraszamy do udziału w projekcie Siła Doceniania, którego celem jest uświadomienie pracodawcom znaczenia doceniania, feedbacku i radości w pracy, a także szerzenie dobrych praktyk. Chcemy, żeby każdy pracodawca wiedział, dlaczego warto wdrażać te elementy do kultury firmowej, a także, jak to robić. Na projekt składają się:Czytaj więcej
BADANIE
“Zrozum. Poczuj. Działaj!” to ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna, wspierająca zdrowie psychiczne i emocjonalne Pracowników i Pracodawców. Organizatorem działań są Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej wraz z Grupą ArteMis. W ramach działań realizowane jest badanie ankietowe dotyczące aspektu zdrowia psychicznego w zakładach pracy.  Celem badania jest rozpoznanie problemów i potrzeb z zakresu zdrowia psychicznego, jakie występują w środowisku pracy. Poznanie opinii i ocen pracowników i pracodawców pozwoli precyzyjniej spojrzeć na obecną sytuację oraz lepiej zaadresować działania podejmowane przez firmy.  Do udziału w badaniu zaproszeni są zarówno pracodawcy, właściciele firm oraz kadra zarządzająca, jak również pracownicy na wszystkich stanowiskach, oczywiście także pracownicy działów HR.  Badanie jest anonimowe. Ankieta zawiera wyłącznie pytania zamknięte,Czytaj więcej
grovemade-RvPDe41lYBA-unsplash
Minął rok od pierwszego lockdownu. Bazując na obserwacjach tego niełatwego dla wszystkich okresu, firmy Grafton Recruitment, Gi Group i CBRE przeprowadziły badanie opinii dotyczące nastrojów na rynku pracy oraz wyzwań, przed jakimi stoją pracownicy i pracodawcy. Trzecia edycja badania została uzupełniona o zagadnienia związane ze zdalnym i hybrydowym modelem pracy, konsekwencje pracy z domu wpływające na nastroje i postawy pracowników oraz kwestie oczekiwanego przez zatrudnionych wsparcia od firmy. Jakie najważniejsze wnioski i spostrzeżenia płyną z tych trzech raportów? Większość ankietowanych nadal pracuje zdalnie – 31,84%, ale do biur „na stałe”Czytaj więcej