Firmy rodzinne jako miejsce pracy - infografika
Prawie 2/5 młodych Polaków chętniej wybrałoby na swojego pracodawcę firmę rodzinną – wynika z raportu „Wizerunek firm rodzinnych jako pracodawcy”, przygotowanego na podstawie badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie Grupy On Board Think Kong, we współpracy ze Stowarzyszeniem Inicjatyw Firm Rodzinnych oraz Instytutem Biznesu Rodzinnego. Jak wynika z raportu, biznesy rodzinne są dobrze postrzegane przez osoby w wieku 25-34 lata. Młodzi deklarują, że to dobre miejsca pracy ze względu na stabilność i bezpieczeństwo zatrudnienia, mniejsze ryzyko występowania konfliktów i niską stopę formalizacji. Jednocześnie wyniki badania pokazują też, że pracodawcy powinni zwrócić szczególną uwagę na potrzeby odbiorców w procesie rekrutacji iCzytaj więcej
Wykres_1_Sondaż PKO Finat
W ubiegłym roku w Polsce brakowało już około 30 tys. osób do pracy w branży IT. Coraz ważniejsze staje się więc doskonałe rozpoznanie potrzeb i oczekiwań kandydatów. Ciekawe badanie przeprowadziła firma PKO Finat, która zbadała opinii tych, którzy pracują w charakterze pracowników kontraktowych. – Celem naszego badania było zidentyfikowanie elementów, które przeszkadzają kontraktorom w osiąganiu pełnej satysfakcji zawodowej. Klienci decydują się na body leasing, ponieważ rozwiązanie to pozwala ich firmom skupić się na podstawowej działalności, a przy tym znacząco obniżyć koszty. Z doświadczenia wiemy, że większe szanse na sukces mają projektyCzytaj więcej
rozmowa rekrutacyjna
Z badania, w którym udział wzięło 1700 użytkowników serwisu InterviewMe wynika, że procesy rekrutacyjne w firmach nie spełniają oczekiwań młodych. Na czym najbardziej zależy kandydatom w kontakcie z potencjalnymi pracodawcami? Z badań wynika, że dla 72% kandydatów najważniejszym źródłem informacji o firmie jest ogłoszenie o pracę, zaś aż 65%  badanych poszukuje informacji o firmie na oficjalnych stronach internetowych pracodawcy, warto więc dopracować stronę firmową oraz uzupełnić ofertę pracy o informacje poszukiwane przez kandydatów. Na czwartym miejscu wśród wskazań znalazły się opinie znajomych, wyprzedzając oficjalne profile pracodawców w mediach społecznościowych. 2/3 badanych przegląda również nieoficjalne kanały – foraCzytaj więcej
shutterstock_133888079_prev
Jak wygląda HR w Europie? Zapraszamy do wzięcia udziału w międzynarodowej ankiecie przeprowadzanej przez Fosway Group i HRN. Jest ona drugim etapem badania, którego rezultaty będziecie mogli poznać w trakcie jesiennej edycji HR Tech World Congress w Paryżu. Pierwszym etapem była analiza opinii 500 specjalistów HR z całej Europy. Drugi krok to zebranie i opracowanie efektów badania perspektywy klientów – pracowników organizacji wykorzystujących technologie wspierające procesy HR-owe oraz dostawców tychże rozwiązań. Dzięki badaniu organizatorzy chcą poznać realia HR w Europie w możliwie szerokim spektrum oraz przedstawić najsilniejsze trendy i najskuteczniejsze działania podejmowaneCzytaj więcej