Small group of young people at a business meeting in a cafe
Aż 80 proc. polskich pracowników optymistycznie myśli o swojej karierze w aktualnym miejscu pracy w perspektywie kolejnych 5 lat. 86 proc. zatrudnionych jest przekonanych, że posiada odpowiednie umiejętności do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Stereotyp Polaka jako wiecznie narzekającego na swoją pracę odchodzi w zapomnienie. Jak wskazują wyniki corocznego raportu ADP „Workforce View in Europe” aż 80 proc. badanych Polaków optymistycznie myśli o następnych 5 latach w swoim aktualnym miejscu pracy. Polscy pracownicy są też bardziej pewni własnych umiejętności zawodowych. W porównaniu z zeszłorocznym raportem odsetek pracowników przekonanych, że posiada kwalifikacje, które gwarantują im sukces zawodowy, wzrósłCzytaj więcej
Candidate experience
Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w lipcu 2019 roku stopa bezrobocia w Polsce wyniosła zaledwie 3,3%. Mniej osób bez pracy jest tylko w Czechach (2%) oraz w Niemczech (3%). Eksperci Personnel Service wskazują, że utrzymująca się rekordowo niska stopa bezrobocia to rosnące wyzwanie dla pracodawców. Zwłaszcza, że nasi bezpośredni sąsiedzi zmagają się z takim samym problemem kadrowym. Stopa bezrobocia w lipcu wyniosła zaledwie 3,3%, zatem tyle samo, co w poprzednim miesiącu, ale o 0,5 punktów procentowych mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Niższy wskaźnik bezrobocia odnotowano tylko w dwóchCzytaj więcej
badania_i_eb_v2
Wyzwań związanych z budowaniem marki pracodawcy jest sporo: specyfika branży, różne potrzeby grup zawodowych i wymogi rekrutacyjne firm, a także działania konkurencji czy nawet uwarunkowania związane z lokalizacją. Jakie działania podjąć, żeby sprostać potrzebom firmy i zapewnić jej odpowiednich kandydatów? Jak sprawić, by pracownicy czerpali satysfakcję z pracy i byli ambasadorami swojego pracodawcy? To tylko niektóre z pytań, które stawiają sobie w codziennej pracy EB-owcy. Skuteczni stratedzy nie zakładają, że z góry znają na nie odpowiedzi. Dlatego je zadają – pracownikom i kandydatom.Czytaj więcej
entrepreneur-593357_1280
Z najnowszego badania „Workforce View in Europe 2019”, przeprowadzonego przez firmę ADP® wynika, że atrakcyjność freelancingu i samozatrudnienia w Europie maleje. Niemal połowa pracowników (47 proc.) twierdzi, że nie interesują ich te formy zatrudnienia. Czytaj więcej