IMG_20200220_174720.399
Organizacja AIESEC ogłosiła wyniki badania „Pracodawca Roku 2019”, podczas uroczystej gali w Pałacu Lubomirskich w Warszawie. Zmiany zaszły w pierwszej trójce, a pozycję lidera utraciła firma Google. W pierwszej dziesiątce badania najbardziej pożądanych pracodawców znalazły się: 1. EY 2. Google 3. Deloitte 4. PwC 5. Lidl 6. ABB 7. KPMG 8. McDonald’s 9. PZU 10. IKEA Respondenci badania to studenci III roku studiów licencjackich, a także IV i V roku studiów magisterskich kierunków ekonomiczno-biznesowych. Każdy student biorący udział w badaniu mógł wybrać maksymalnie trzy firmy zasługujące na miano Pracodawcy Roku 2019Czytaj więcej
workplace-1245776_1920
Polscy pracownicy zmienią miejsce zatrudnienia w przypadku, kiedy lider nie spełni ich oczekiwań. Co drugi badany deklaruje, że w ciągu 12 miesięcy odejdzie z piastowanego stanowiska, a trzy czwarte tych, którzy krytykują szefa zapewniają, że nie będą rekomendować obecnego pracodawcy. Okazuje się również, że wynagrodzenie wcale nie jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na satysfakcję z wykonywanych obowiązków – to główne wnioski z Ogólnopolskiego Badania Satysfakcji z Pracy przeprowadzonego wspólnie przez Leanpassion wraz z Openfield Research & Communication oraz Grafton Recruitment. Wśród TOP 7 czynników wpływających na satysfakcję z pracy badani wCzytaj więcej
map-455769_1280
9. edycja badania Antal “Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy” wskazuje, że 68% specjalistów i menedżerów jest gotowych na przeprowadzkę do innego miasta w przypadku otrzymania atrakcyjnej oferty pracy. W czołówce miast najbardziej atrakcyjnych pod kątem relokacji utrzymuje się: Warszawa, Wrocław, Kraków i Trójmiasto. Respondenci są także zainteresowani przeprowadzką do Poznania, Katowic i Łodzi oraz pierwszy raz w historii badania – Rzeszowa. Najczęściej gotowość na relokację deklarują przedstawiciele wyższej kadry zarządzającej (79%), logistyki oraz sprzedaży (72%). Natomiast pracownicy działów administracji i HR najrzadziej deklarują otwartość na relokację (odpowiednio 58%Czytaj więcej
analytics-2697949_1280
Tytułowe pytanie zadaliśmy Annie Sykut, autorce artykułu „Jak czytać ze zrozumieniem, czyli o statystykach Twoich rekrutacji”, który ukazał się w HR Book. Prezentujemy drugą część artykułu, w której rozmawiamy z autorką tekstu. Czasem pracodawcę zaskakuje zbyt niska liczba kandydatów. Na jakie pytania powinien odpowiedzieć sobie pracodawca, który zauważył spory spadek zainteresowania ofertą na etapie rekrutacji? Niestety nie ma jednej, uniwersalnej listy przyczyn. Ale jest kilka uniwersalnych pytań, które warto sobie zadać żeby móc to wywnioskować: – Czy zrobiłem wszystko, co w mojej mocy, aby dotrzeć do wszystkich potencjalnych kandydatów? – CzyCzytaj więcej