WARSZAWA TOMASZ SLEZAK WICE PREZES ZARZADU WORK SERVICE SA 24/07/13 FOT TOMASZ RAS
Jak powstał pomysł na konkurs „Siła przyciągania”? Świetna koniunktura gospodarcza zaowocowała na polskim rynku pracy stopą bezrobocia na poziomie 8,6 proc. Tym samym w ciągu ostatniego roku pojawiają się kolejne symptomy rynku kandydata w coraz większej liczbie branż i specjalizacji zawodowych. Jest to „hossa” dla pracowników, którzy coraz częściej są zachęcani do zweryfikowania swojej wartości na rynku pracy lub zostają podkupieni propozycją nie odrzucenia. Z kolei „bessy” doświadczają pracodawcy. Już co trzeci z nich odczuwa efekt tych zjawisk poprzez rosnące trudności w pozyskaniu pracowników. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom jednej i drugiejCzytaj więcej
wpływ hałasu na pracowników
We współczesnych firmach ludzie pracują obok siebie, mając okazję do bieżącej wymiany informacji i budowania relacji. Jednak ten ciągły szum informacyjny to także hałas, który poważnie ogranicza wydajność pracowników, a co za tym idzie wpływa na wyniki firmy. Biura, szczególnie te zaaranżowane w otwartej przestrzeni (tzw. open space), mają służyć przede wszystkim usprawnieniu komunikacji i współpracy oraz wymianie wiedzy i informacji. Jednak wystarczy zaledwie kilka godzin, aby zacząć odczuwać pierwsze uciążliwości związane z pracą w takim biurze. Fragmenty rozmów współpracowników, dźwięk dzwoniących telefonów, trzaskanie drzwiami – to szereg bodźców, które dochodzą doCzytaj więcej
Employer branding na odchodne
Czasem trzeba postawić kropkę, zamknąć pewien rozdział, zakończyć etap. Końce bywają różne – bardziej lub mniej dotkliwe. Niektóre mogą wywrócić nasze życie do góry nogami, a innych nawet nie odczujemy.Czytaj więcej
shutterstock_136008317_prev
Od 2011 roku Sourcing Summit Europe zrzesza praktyków i ekspertów w dziedzinie pozyskiwania talentów, by przez dwa dni wspólnie poszukiwać odpowiedzi na wyzwania, z jakimi mierzy się branża HR. W tym roku możecie do nich dołączyć.Czytaj więcej
Marlena Klepacka
Jak zaczęła się twoja przygoda z employer brandingiem? Pójście w stronę EB stało się w pewnym momencie mojej kariery naturalnym krokiem – sporo czasu spędziłam, siedząc po drugiej stronie – pracując w agencjach PR i social media dla polskich i międzynarodowych marek. Zajmowałam się m.in. event marketingiem i współpracowałam z EB-owcami, co dało mi cenne insighty i obudziło we mnie chęć pracy nad wizerunkiem marki w tym kontekście i w dłuższej perspektywie. Wkrótce trafiłam do pierwszej pracy EB i świetnego zespołu, który tę pasję we mnie jeszcze bardziej rozbudził. CzyCzytaj więcej