LPP Fashion starter_witryna
Choć o wyzwaniach rekrutacyjnych najczęściej dyskutujemy w kontekście takich branż jak IT czy sprzedaż, nie są one obce także firmom w innych sektorach, np. w branży modowej. LPP, właściciel takich marek jak Reserved i jeden z większych pracodawców modowych w Polsce, także musi szukać sposobów, by im sprostać. W tym celu od kilku lat współpracuje z uczelniami artystycznymi, których absolwenci znajdują zatrudnienie w LPP. Jednym z prowadzonych w ramach tej współpracy działań jest Fashion Starter – projekt zrealizowany pomiędzy marcem a czerwcem br. wspólnie z gdańską ASP, którego celem było dotarcie do potencjalnych przyszłych pracownikówCzytaj więcej
Skuteczny menedżer
O roli menedżera i o tym, czy bycia szefem można się nauczyć, powiedziała nam Marta Pawlikowska-Olszta, autorka książki „Skuteczny menedżer. Czego nie uczą w szkołach o zarządzaniu ludźmi” i bloga Jak zarządzać po ludzku Często słyszy się historie świetnych specjalistów, którzy awansują na stanowisko menedżerskie i… kompletnie sobie z tym awansem nie radzą. Co można poradzić osobie, która właśnie ma przed sobą taki awans? Na co w pierwszej kolejności powinna zwrócić uwagę? W sytuacji proponowanego awansu dobrze jest zadać sobie dwa pytania. Pierwsze z nich dotyczy tego, z jakiego konkretnie powodu firmaCzytaj więcej
DaftCode
Wielką wartością firm technologicznych, obok samych rozwiązań, które dostarczają, są ich pracownicy. Pozyskiwanie talentów stanowi niezwykle ważną część procesu budowania przewagi konkurencyjnej. Właśnie dlatego rekrutacja i utrzymanie zespołu wysokiej klasy programistów jest dla firm IT jednym z największych wyzwań. W natłoku komunikacji od pracodawców budowanie świadomości marki oraz niebanalność działań kierowanych do potencjalnych pracowników mają ogromne znaczenie. Jak wyróżnić się z tłumu i skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej? Aby odpowiedzieć na to pytanie, posłużę się przykładami trzech kampanii employerbrandingowych zrealizowanych w 2015 i 2016 r. przez polską firmę technologiczną DaftCode.Czytaj więcej
employer branding
Związek Firm Public Relations ogłosił nominacje w konkursie Złote Spinacze, w którym od tego roku funkcjonuje kategoria poświęcona projetom z obszaru budowania marki pracodawcy. W kategoriach związanych z employer brandingiem nominowani zostali: Komunikacja wewnętrzna Kampania „Focus on Success” opracowana dla Novo Nordisk – Grayling Poland, Novo Nordisk „10 tysięcy pracowników, 10 tysięcy projektów, klientów” – Castorama Polska, Made in PR (nominowana również w kategorii sektorowej Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze) „IQ = Innovation & Quality” – Deutsche Bank Polska Employer Branding „Od newcomera do lidera – budowa pozycji polskiego oddziału Luxoft”Czytaj więcej
Aleksandra Grzybowska
O tym, jaka jest rola HR Business Partnera, rozmawiamy z Aleksandrą Grzybowską, HR BP w Schibsted Tech Polska. Wywiad powstał we współpracy z organizatorami podyplomowych studiów „Talent Management in Tech Companies”, które będą realizowane na krakowskiej AGH.   Jakie są główne zadania HR Business Partnera w waszej organizacji? Zacznijmy od firmy. Organizacja, w której pracuję, czyli firma Schibsted Tech Polska, liczy aktualnie 200 osób rozlokowanych w dwóch miastach – Krakowie i Gdańsku. Jesteśmy częścią większej struktury, jaką stanowi cała nasza Grupa. Schibsted Media Group ma siedziby i produkty w 29 krajach,Czytaj więcej