BADANIE
“Zrozum. Poczuj. Działaj!” to ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna, wspierająca zdrowie psychiczne i emocjonalne Pracowników i Pracodawców. Organizatorem działań są Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej wraz z Grupą ArteMis. W ramach działań realizowane jest badanie ankietowe dotyczące aspektu zdrowia psychicznego w zakładach pracy.  Celem badania jest rozpoznanie problemów i potrzeb z zakresu zdrowia psychicznego, jakie występują w środowisku pracy. Poznanie opinii i ocen pracowników i pracodawców pozwoli precyzyjniej spojrzeć na obecną sytuację oraz lepiej zaadresować działania podejmowane przez firmy.  Do udziału w badaniu zaproszeni są zarówno pracodawcy, właściciele firm oraz kadra zarządzająca, jak również pracownicy na wszystkich stanowiskach, oczywiście także pracownicy działów HR.  Badanie jest anonimowe. Ankieta zawiera wyłącznie pytania zamknięte,Czytaj więcej
douglas-bagg-M9ltKdZi1gE-unsplash
Działania digitalowe to w dzisiejszym świecie podstawa! I – oczywiście – nie ma w tym zdaniu nic odkrywczego. Ostatnie miesiące jeszcze mocniej pokazały, że wiele działań marketingowych można z sukcesem przenieść do internetu. Jako wielka fanka niestandardowych działań w sieci, opowiem dziś o współpracy z influencerami w employer brandingu. Choć w kampaniach marketingowych biorą oni udział często, to w naszym świecie wciąż nie tak łatwo ich spotkać.  Dlaczego warto? Influencer to swoisty łącznik między marką a klientem. Ponad 70% konsumentów chętniej skorzysta z produktu, który polecany jest przez kogoś „znajomego”. Dlaczego więc tej tendencji nie wykorzystać w obszarze rekrutacji? Udając się na rozmowę kwalifikacyjną albo jeszcze zanim zdecydujemy się zaaplikować, zawsze szukamy informacji na temat potencjalnego pracodawcy. Wpisywanie nazwy firmy w wyszukiwarkę, wertowanie opinii na gowork.pl albo rozmowy ze znajomymi czasemCzytaj więcej
grovemade-RvPDe41lYBA-unsplash
Minął rok od pierwszego lockdownu. Bazując na obserwacjach tego niełatwego dla wszystkich okresu, firmy Grafton Recruitment, Gi Group i CBRE przeprowadziły badanie opinii dotyczące nastrojów na rynku pracy oraz wyzwań, przed jakimi stoją pracownicy i pracodawcy. Trzecia edycja badania została uzupełniona o zagadnienia związane ze zdalnym i hybrydowym modelem pracy, konsekwencje pracy z domu wpływające na nastroje i postawy pracowników oraz kwestie oczekiwanego przez zatrudnionych wsparcia od firmy. Jakie najważniejsze wnioski i spostrzeżenia płyną z tych trzech raportów? Większość ankietowanych nadal pracuje zdalnie – 31,84%, ale do biur „na stałe”Czytaj więcej
sol-tZw3fcjUIpM-unsplash
Pandemia COVID-19 przeorganizowała dotychczasowy rynek pracy. Liczba dostępnych stanowisk zmniejszyła się, a chętnych do podjęcia zatrudnienia przybyło. Nie oznacza to jednak, że firmy, które potrzebują nowych pracowników, nie mają problemu z ich rekrutacją. Na rynku wciąż brakuje wykwalikowanych pracowników fizycznych. Poszukujący takich kandydatów, stają dodatkowo przed wyborem nowych kanałów komunikacji. Niektóre z dotychczas przez nich stosowanych, jak chociażby stoiska na różnego typu lokalnych eventach, festynach czy reklama w transporcie publicznym, straciły rację bytu. Jakie kanały można obecnie wykorzystać i na co zwrócić uwagę planując kampanię rekrutacyjną skierowaną do pracowników fizycznych?  ZWERYFIKUJ DOTYCHCZASOWE DZIAŁANIA  Na początek należy sprawdzić i przeanalizować, które z prowadzonych dotychczas działań przekładają się obecnie najlepiej na aplikacje. Czy stosowane dotychczas narzędzia i kanały komunikacji a także same komunikaty są nadal efektywne? Jeśli nie mierzysz efektywności prowadzonychCzytaj więcej
Freenovation-Predictions-Book
Jakie problemy narodziły się w dobie pandemii? Jak firmy sobie z nimi radzą i jakie podejmują działania, by wspomóc pracowników? W jaki sposób sytuacja, w której znajdujemy się już od ponad roku, wpłynęła na jakość pracy? O tym, na jak wielu płaszczyznach ważne jest wsparcie pracowników w nowej rzeczywistości oraz dlaczego „każdy kryzys jest szansą na rozwój” organizacji, opowiada specjalistka w dziedzinie zdrowia psychicznego – Małgorzata Wypych, Prezes Mental Health Center. Jesteś autorką tekstu „Zdrowie psychiczne staje się priorytetem” dla Freenovation Predictions Book 2021, w którym zwracasz uwagę na aspektCzytaj więcej