raport
Z badań przeprowadzonych przez MJCC, agencję specjalizującą się w obszarze marki pracodawcy, wynika, że koronawirus znacząco wpłynie na postrzeganie polskich firm jako atrakcyjnych miejsc pracy. Pracodawcy w obliczu pandemii stanęli wobec ogromnego wyzwania, związanego z zapewnieniem bezpieczeństwa i wdrożeniem niezbędnych ograniczeń, aby zmniejszyć ryzyko szerzenia się wirusa. Jest to szczególna sytuacja, ponieważ zagrożenie dotyczy nas wszystkich. Pracownicy nie są więc tutaj wyłącznie biernymi obserwatorami czy nawet wykonawcami decyzji administracyjnych, ale odbierają je na bardzo osobistym poziomie, niejednokrotnie emocjonalnie. Pandemia od dwóch miesięcy nie schodzi z czołówek mediów i jest pierwszymCzytaj więcej
fotografierende-333oj7zFsdg-unsplash
Izolacja powoli dobiega końca. Odmrażane są kolejne gałęzie gospodarki, ponownie otwieramy firmy, żegnamy się z home office’ami. Wszędzie wprowadzane są zmiany, nowe procedury, zasady bezpieczeństwa i wszyscy podświadomie już wiemy – nie wrócimy do normalności sprzed pandemii. Przynajmniej na razie. W takiej sytuacji nie pozostaje nam nic innego, jak dostosować się do sytuacji, przestawić myślenie i zaakceptować to, co nowe. Im szybciej to zrobimy, tym lepiej dla nas i dla naszych biznesów, bo czeka nas dużo pracy. Strategiczne decyzje (o których pisaliśmy TUTAJ) powinny zostać już podjęte i jasno zakomunikowaneCzytaj więcej
27-29 maja 2020 Zapraszamy na nową wirtualną odsłonę HRevolution. Trzy dni inspiracji, praktyki i edukacji dla HRu. Ze względu na nietypowy czas i postępujące zmiany w każdym aspekcie życia, postanowiliśmy stworzyć wyjątkową konferencję online – HRevolution Remote Edition – PostPandemic HR. We współpracy z naszymi znakomitymi prelegentami i praktykami biznesu z Polski i zagranicy zaprojektowaliśmy to spotkanie tak, aby nurtujące nas teraz aktualne tematy i zagadnienia z obszaru HR nie pozostały bez odpowiedzi. Duża dawka inspiracji, praktyczna wiedza oraz spotkania z ekspertami, którzy mierzą się teraz z takimi wyzwaniami, pomoże stawićCzytaj więcej
woman-working-in-home-office-4240505
Dzisiaj i w kolejnych miesiącach wiele firm zmierzy się z koniecznością redukcji zatrudnienia. Zwalnianie pracowników nigdy nie należało do łatwych zadań. Tym bardziej teraz, kiedy ta sytuacja dotyczy dużej liczby organizacji i wszyscy mają świadomość, że w wielu przypadkach będzie ciężko znaleźć nową pracę. Zawsze trzeba pamiętać, że pomimo okoliczności w jakich to się odbywa (czyt.: Covid-19), skali czy kondycji firmy, pracodawcę poznaje się także po tym, jak rozstaje się z pracownikiem. Dlatego równolegle do ustalania listy osób, którym zostanie wręczone wypowiedzenie, zastanów się w jaki sposób przeprowadzić offboarding, abyCzytaj więcej
COVID
Po dwóch intensywnych miesiącach jest chwila czasu na refleksję oraz ogrom pokory i przekonanie, że bez zweryfikowania wcześniejszych standardów, tego kryzysu nie udałoby się udźwignąć. Oto kilka obserwacji z pola komunikacji i zarządzania kryzysowego. Przygotowanie firmy do kryzysu. Co dają dziś: posiadane przez firmę scenariusze kryzysowe, wcześniej, cyklicznie przeprowadzane symulacje, ustanowione polityki, procesy itp.? W obecnej sytuacji absolutnie nic szczegółowego, przydatnego do jednorazowej adaptacji, jak to bywało wcześniej, ale ta praca u podstaw pomaga: w uzyskaniu odpowiedniej wrażliwości decydentów i całej reszty organizacji na problem, w „oddaniu” zaufania wyznaczonej osobie,Czytaj więcej