wordpress-265132_1920

Dodano 8 maja 2020 Do Aktualności, Wyróżnione

10 dobrych tematów na blog karierowy

Blog na stronie karierowej to świetny kanał komunikacji nie tylko z kandydatami czy pracownikami, ale właściwie z każdym, kto chce zajrzeć do środka organizacji. Ta platforma sprawdza się zarówno w promowaniu elementów EVP, jak i wtedy, kiedy chcesz pokazać np. swoim rodzicom, co robicie w pracy. Pomysłów na treści jest pewnie tyle co autorów, ale zobacz, o czym piszemy dla naszych klientów.

Historie sukcesu. Zamiast pisać o niekończących się możliwościach rozwoju, oddaj głos pracownikom, którzy awansowali w twojej firmie. Zapytaj, jak wyglądała ich droga do menedżerskiego stanowiska, z jakimi wyzwaniami musieli się mierzyć na poszczególnych rolach i czego ich to nauczyło. Warto też pokazać, korzyści, jakie daje doświadczenie z początków kariery. Jeśli ktoś zaczynał na stanowisku asystenta, a dziś sam zarządza zespołem w danej organizacji, wie z jakimi problemami borykają się jego pracownicy. Historia konkretnej osoby jest zawsze bardziej wiarygodna dla odbiorcy.

Odpowiedzi na pytania kandydatów. Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej? Na co zwrócić uwagę podpisując umowę? Jakie prawa gwarantuje kodeks pracy przyszłym mamom? Jakie dodatkowe benefity oferuje im twoja firma? Czy osoby młodociane mogą być zatrudniane, a jeśli tak, to na jakich warunkach? Umowa o pracę, o dzieło czy kontrakt B2B? Takich pytań, które twoi kandydaci wpisują w wyszukiwarkę, jest mnóstwo. Postaraj się więc, żeby znaleźli na nie odpowiedzi na blogu karierowym twojej firmy. Przykładowo, najpopularniejszym tekstem na blogu jednego z naszych klientów był poradnik o tym, na co zwrócić uwagę, szukając pracy w wakacje, który opublikowaliśmy w maju. Tekst linkował oczywiście bezpośrednio do ofert pracy.

Projekty, czyli co robimy. Pochwal się, czym zajmuje się firma, jakie oferuje usługi, a co za tym idzie – nad czym pracują zatrudnieni w niej ludzie. W końcu jest to kluczowa informacja dla kandydatów. Zapytaj pracowników, z czego są dumni i jakie widzą rezultaty swojej pracy. W przypadku stanowisk specjalistycznych artykuły dotyczące technologii czy projektów są kluczowe. Możesz podejść do tematu ogólnie, albo skupić się na jednym projekcie lub fragmencie pracy, który jest szczególnie ciekawy. Jedyne, na co musisz uważać, to żeby nie ujawnić tajemnicy handlowej i know-how firmy.

Wsparcie rekrutacji. Poszukujesz osób na konkretne stanowisko, np. „młodszego specjalisty ds. weryfikacji klienta (KYC)”? Nie dla wszystkich będzie jasne, czym się zajmuje taka osoba, a ogłoszenie o pracę powinno być zwięzłe i konkretne. Porozmawiaj więc z menedżerem oraz kimś z zespołu potencjalnego pracownika i przedstaw w artykule to stanowisko. Umieść link do tekstu w ogłoszeniu o pracę i odeślij tam kandydatów. Da im to szerszy obraz stanowiska i pozwoli lepiej się przygotować do ewentualnej rozmowy rekrutacyjnej.

Newsroom. Twoja firma zdobyła nagrodę branżową? Pracownicy biorą udział w konferencji albo szkoleniu? Macie wyjazd firmowy, a może w „Pulsie Biznesu” ukazał się artykuł o Waszej działalności? Pochwal się na tym na blogu!

Okazja czyni temat. Przykładowo: Dzień Dziecka to dobry moment na podsumowanie, jak firma wspiera rodziców. Sprawdź też w kalendarzu świąt nietypowych, kiedy świętują twoi specjaliści, bo mamy zarówno dzień księgowej, jak i grafika czy kolejarza. Zwracaj też uwagę na inne okoliczności, którą mogą być pretekstem do pokazania zespołu. Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich to dobra okazja na pokazanie, co lubią czytać Twoi pracownicy.

Wspomnienia. O skuteczności nostalgii w marketingu napisano już sporo, czemu więc nie przenieść jej do EB. A o tym, że lubimy treści cofające nas w czasie, świadczą chociażby kolejne wyzwania typu #10YearsChallenge. Wieloletni pracownicy firmy na pewno mają w swoich archiwach zdjęcia z dawnego biura czy pierwszych imprez integracyjnych – to szczególnie nośny temat, gdy firma świętuje jubileusz działalności. Może uda się też przeprowadzić wywiad z kimś, kto pamięta początki firmy.

Odpowiedzialność. Blog to świetne miejsce, aby pokazać zaangażowanie firmy w życie społeczności lokalnej. I nie chodzi wyłącznie o relacje z różnych inicjatyw. Jeśli masz program wolontariatu pracowniczego, to podziel się z czytelnikami jego korzyściami i zapytaj wolontariuszy, czego się nauczyli dzięki udziałowi w nim. Promuj takie postawy.

Nie samą pracą człowiek żyje! Przedstaw na blogu sylwetki ludzi, z którymi pracujesz. Opowiedz ich słowami o waszej kulturze organizacyjnej. Zapytaj, jak to się stało, że trafili do firmy, co najbardziej lubią w swojej pracy, jakie mają najmilsze wspomnienia i czym się interesują prywatnie.

Za kulisami kampanii EB-owej. Prowadzisz działania employerbrandingowe, do których angażujesz pracowników? Zapytaj ich, jak wspominają udział w kampanii, dlaczego chcieli zostać ambasadorami marki. Jeśli brali udział w sesji zdjęciowej lub nagraniu wideo, koniecznie poproś, żeby podzielili się wrażeniami. Kto wie, może zachęcą tym kolejne osoby do wystąpienia w działaniach budujących markę pracodawcy?

Bez względu na to, jak kreatywne pomysły przyjdą ci do jeszcze do głowy, pamiętaj, że potrzebujesz zgody na wykorzystanie wizerunku pracownika i praw autorskich do publikowanych zdjęć.

***

Izabela Rzepka, PR Consultant w agencji MJCC. Prowadzi działania PR-owe i contentmarketingowe dla klientów z branży gastronomicznej, produkcyjnej i finansowej. Projekty contentowe, przy których pracowała, w tym blog karierowy, zwyciężały m.in. w EMEA Sabre Awards, Złotych Spinaczach, Power of Content Marketing Awards czy Konkursie Biuletynów Firmowych. Absolwentka polonistyki i dziennikarstwa.

Zmodyfikowana