Siła

Dodano 4 lipca 2018 Do Aktualności, Wyróżnione

Siła Przyciągania – rusza kolejna edycja konkursu

Jak poradzić sobie z niedoborem wykwalifikowanych pracowników? Jak sprawić, żeby nie odeszli najlepsi? Co zrobić, żeby przyciągać talenty jak magnes? Odpowiedzi na te pytania znają firmy nagradzane w konkursie „Siła przyciągania”, którego trzecia edycja właśnie wystartowała.

Dwie poprzednie edycje konkursu dowiodły, że w Polsce nie brakuje firm, które potrafią w oryginalny sposób przyciągać specjalistów, zatrzymywać ich na dłużej, a nawet kreować na ambasadorów pracodawców. Najlepsze zgłoszenia wyróżniały się fantazją, elementem zaskoczenia i oddziaływały na emocje; stały się również wzorami do naśladowania i źródłem inspiracji dla innych firm. W tym roku ponownie poszukiwane są organizacje, które widzą potencjał w budowaniu swojego wizerunku jako atrakcyjnego pracodawcy, przykładają dużą wagę do właściwego wdrożenia nowo zatrudnionych osób oraz dbają o ich zaangażowanie i rozwój.

– To, co służy pracownikowi, służy firmie. Przy czym trzeba pamiętać, że czasy, gdy satysfakcjonował go służbowy telefon czy karnet na siłownię, minęły bezpowrotnie. Najlepsi tworzą specjalne programy, które poza godziwymi warunkami finansowymi zapewniają mu dobrą atmosferę, satysfakcję z pracy, perspektywy rozwoju oraz poczucie, że ma on wpływ na rozwój firmy i jest za to odpowiednio doceniany. Takich właśnie pracodawców szukamy w naszym konkursie. To, co stanowi o jego unikatowości, to fakt, że do tematu employer brandingu podchodzimy kompleksowo i bierzemy pod lupę cały ten obszar  – twierdzi Tomasz Siemieniec, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.

Tradycją stało się to, że co roku w konkursie pojawia dodatkowa kategoria – dodawana do listy na podstawie obserwacji rynku. W zeszłym roku była to kategoria HR Tech, w tegorocznej edycji organizatorzy przyjrzą się bliżej zatrudnianiu cudzoziemców.

– Chcąc podążać za trendami rynkowymi, zwracamy uwagę na coraz powszechniejszą różnorodność kadrową w Polsce. Jest ona związana z bardzo licznym napływem pracowników zza wschodniej granicy, ale nie tylko, bowiem w wielu przedsiębiorstwach pojawiają się również pracownicy z innych krajów Unii Europejskiej czy jeszcze dalszych kierunków  – mówi Tomasz Ślęzak, wiceprezes firmy Work Service, partnera strategicznego konkursu.

Organizatorzy poddają projekty nie tylko ocenie profesjonalistów, ale oddają także głos pokoleniu milenialsów. Projektom przygląda się specjalna kapituła milenialsów.

– Wielopokoleniowość (obecnie na rynku pracy mamy juz 4 pokolenia: baby boomers, X, Y i Z) to duże wyzwanie dla menedżerów oraz działów HR. Pojawiają się zupełnie różne potrzeby w zakresie rekrutacji, selekcji, warunków pracy oraz oferty benefitów. Dlatego kapituła milenialsów, obecna już w poprzedniej edycji konkursu, będzie w tym roku czuwać i przyglądać się wszystkim zgłoszonym projektom także w tym aspekcie –  zapewnia Agnieszka Batkiewicz, manager People & Change w PwC, który jest partnerem merytorycznym „Siły Przyciągania”.

Wszystkie firmy zainteresowane zaprezentowaniem najlepszych praktyk i pochwaleniem się innowacyjnymi kampaniami rekrutacyjnymi mogą już przesyłać zgłoszenia (konkurs trwa od 26 czerwca do 30 września 2018 r.). Udział w konkursie jest bezpłatny. Więcej szczegółów, kategorie konkursowe i regulamin znajdują się na stronie silaprzyciagania.pl.

Tagi : , , , ,