Aleksandra Grzybowska

Dodano 21 Wrzesień 2016 Do Aktualności, Wyróżnione

Rola HR Business Partnera – Aleksandra Grzybowska

O tym, jaka jest rola HR Business Partnera, rozmawiamy z Aleksandrą Grzybowską, HR BP w Schibsted Tech Polska. Wywiad powstał we współpracy z organizatorami podyplomowych studiów „Talent Management in Tech Companies”, które będą realizowane na krakowskiej AGH.

 

Jakie są główne zadania HR Business Partnera w waszej organizacji?

Zacznijmy od firmy. Organizacja, w której pracuję, czyli firma Schibsted Tech Polska, liczy aktualnie 200 osób rozlokowanych w dwóch miastach – Krakowie i Gdańsku. Jesteśmy częścią większej struktury, jaką stanowi cała nasza Grupa. Schibsted Media Group ma siedziby i produkty w 29 krajach, pracuje w niej około 7000 osób. W naszym przypadku HR BP odpowiada za procesy przebiegające lokalnie, tzn. w Polsce, ale także gwarantuje ich spójność z globalną polityką firmy.

Nasza praca ma charakter projektowy. W niewielkiej i względnie młodej organizacji (funkcjonujemy od pięciu lat) na warsztat trzeba wziąć mnóstwo tematów, dlatego obowiązki są bardzo różnorodne. Pracuję przy procesach z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników (programy mentorskie, szkolenia miękkie i techniczne, kursy językowe, organizacja wykładów), oceny satysfakcji i zaangażowania, a także efektywności pracy, planowania celów, recognition and rewards, ale mam także zadania z zakresu data analytics, np. raportowanie danych dotyczących osób odchodzących (wraz z prowadzeniem tzw. rozmów na wyjście). Dodatkowo pracuję przy projektach skierowanych stricte do naszych pracowników, jak np. wydarzenia firmowe, konkursy czy hack daye. Każdy miesiąc wygląda inaczej, a ja tę różnorodność zadań, a dzięki nim ciągłą możliwość nauki, bardzo sobie cenię.

Z kim HR Business Partner najbliżej współpracuje?

HR BP współpracuje z działem rekrutacji, specjalistami od komunikacji i marketingu, innymi HR BP (w skali globalnej), ale przede wszystkim z liderami organizacji. Myślę, że dobry HR BP musi mieć bardzo szeroką siatkę kontaktów w organizacji i dbać o dobre relacje, szczególnie w sytuacji, gdy z projektu na projekt współpracuje z innymi osobami.

Jakie są twoim zdaniem cechy dobrego HR Business Partnera?

Wspomniana już dbałość o relacje i komunikatywność są kluczowe. Ja dodałabym do tych cech również zorientowanie na realizację zadań. HR BP regularnie musi dostarczać rozwiązania, wspierać biznes w realizacji celów strategicznych. Nie wyobrażam sobie również dobrego HRBP, który nie lubi liczb i nie opiera decyzji na twardych danych.

Zobacz też wywiady nt. roli HRBP z:

Ewą Fijołek, Orange Polska

Marcinem Zabrzańskim, Motorola Solutions Polska

Moniką Gorzelak-Bieńko i Kaliną Pasternak, Objectivity Bespoke Software Specialists

Tagi : , , , ,