EB Stars

Dodano 10 października 2018 Do Aktualności, Wyróżnione

Przyjazny proces rekrutacji? McDonald’s wie, jak to zapewnić

Regularne badanie doświadczeń kandydatów biorących udział w rekrutacji. Przeszkolenie osób odpowiedzialnych za prowadzenie działań rekrutacyjnych we wszystkich (ponad 400!) restauracjach sieci. Całkowita zmiana materiałów rekrutacyjnych i dopasowanie działań komunikacyjnych do oczekiwań różnorodnych kandydatów. Formularz umożliwiający złożenie aplikacji w zaledwie 30 sekund. To tylko niektóre elementy działań McDonald’s docenione w kategorii Najlepsza Kampania Candidate Experience przez jury konkursu Employer Branding Stars. Przyjazny proces rekrutacji? McDonald’s zdecydowanie wie, jak taki zapewnić.

Działania związane z budowaniem doświadczeń kandydatów były elementem kampanii „Witamy w zespole McDonald’s”, której celem było wzmocnienie marki pracodawcy i pozyskanie kandydatów do pracy w lokalach firmy. Aktywności zostały opracowane w oparciu o wyniki badań – zarówno pracowników, jak i kandydatów, a ich wdrożenie poprzedził kompleksowy wewnętrzny projekt „Angażująca rekrutacja” – warsztaty dla osób prowadzących procesy rekrutacyjne we wszystkich restauracjach McDonald’s.

Pracując nad kampanią employerbrandingową, od początku wiedzieliśmy, że jednym z kluczy do sukcesu będzie poprawa doświadczeń osób zainteresowanych pracą w naszej organizacji. Zmapowaliśmy więc podróż kandydata, przyjrzeliśmy się poszczególnym elementom procesu rekrutacyjnego i pracowaliśmy nad każdym z nich, tak by ułatwić i uprzyjemnić aplikowanie do McDonald’s i rozmowy rekrutacyjne z nami – podkreśla Tomasz Polewczyński, Employer Reputation and Engagement Consultant w McDonald’s. – Wsłuchaliśmy się w potrzeby kandydatów, wdrożyliśmy wnioski z badań. Uprościliśmy proces i zapewniliśmy, że osoby rekrutujące wiedzą, jak prowadzić rozmowy z kandydatami. Obecnie nadal badamy satysfakcję kandydatów i szukamy kolejnych możliwości poprawy. Konkursowa nagroda dodatkowo nas do tego motywuje – dodaje.

Employer Branding Star to kolejna nagroda za działania McDonald’s na rynku pracy. Wcześniej pracę nad doświadczeniami kandydatów nagrodzono m.in. w konkursie HR Dream Team (główna nagroda w kategorii Skuteczna i przyjazna rekrutacja). Ostatnio firma została również nominowana w kategoriach Employer Branding, Social Media i Research&Insight Złotych Spinaczy.

W opracowaniu strategii EB McDonald’s wspierała agencja MJCC, a kampania jest realizowana z udziałem agencji MJCC, DDB & Tribal, Isobar i 24/7Communication, OMD. Przy szkoleniach „Angażująca rekrutacja” firma współpracowała także z rysowienie.pl.

Tagi : , , , , ,