Literatura

Literatura employer branding

Wiele osób pyta nas o to, co czytać, żeby poszerzyć wiedzę na temat budowania wizerunku pracodawcy, i z jakich materiałów skorzystać np. pisząc prace magisterskie/licencjackie na temat employer brandingu.

Postanowiliśmy więc przygotować zakładkę, w której znajdziecie listę publikacji na temat budowania wizerunku pracodawcy i nie tylko. Znajdziecie tu również pozycje, które nie dotyczą stricte EB, ale są przydatne, jeśli ktoś przymierza się do projektowania i prowadzenia działań związanych z marką pracodawcy.

Enjoy!

Employer branding, komunikacja wewnętrzna, zarządzanie talentami.

Po polsku:

  • Judith Leary-Joyce, Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru
  • Julita Dąbrowska, Employer branding – marka pracodawcy w praktyce
  • Julita Dąbrowska, Praktyka employer brandingu. Rozmowy z menedżerami
  • Katarzyna Wojtaszczyn, Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy pomiar
  • Urszula Radzińska, Pierwszy klient – czyli co zrobić, by pracownik był najlepszym ambasadorem firmy

Po angielsku:

  • Anders Parment, Anna Dyhre, Sustainable employer branding
  • Andy Headworth, Social media recruitment
  • Brett Minchington, Your employer brand. Attract, engage, retain
  • Bruce Tulgan, Winning the talent wars
  • Ed Michaels, Helen Handfield-Jones, Beth Axelrod,The war for talent
  • Edward Lawler III, Making people your competitive advantage
  • Helen Rosethorn, The employer brand. Keeping faith with the deal
  • Jeanne Meister, Karie Willyerd, The 2020 workplace
  • Kaye Thorne, Andy Pellant, The essential guide to managing talent
  • Lisa Orrell, Millennials Incorporated
  • Praca zbiorowa, Harvard Business Review on Finding and keeping the best people
  • Ram Charan, Stephen Drotter, James Noel, The leadership pipeline. How to build the leadership-powered company
  • Richard Mosley, Employer Brand Management: Practical lessons from the world’s leading employers
  • Richard Mosley, Lars Schmidt, Employer branding for dummies
  • Robert Levering, Transforming workplace cultures
  • Ron Friedman, The Best Place to Work: The Art and Science of Creating an Extraordinary Workplace
  • Simon Barrow, Richard Mosley, The employer brand. Bringing the best of brand management to people at work
  • Susan Drake, Michelle Gulman, Sara Roberts, Light their fire. Using internal marketing to ignite employee performance and WOW your customers

Marketing, PR

  • Anna Miotk, Badania w public relations
  • Anna Miotk, Nowy PR. Jak internet zmienił public relations
  • Dan Heath, Chip Heath, Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die
  • David Meerman Scott, The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly
  • Margaret Hartwell, Joshua C. Chen, Archetypes in Branding: A Toolkit for Creatives and Strategists
  • Natalia Hatalska, Cząstki przyciągania
  • Praca zbiorowa, Narracja w reklamie i biznesie

Firmy i liderzy

  • Cezary Łazarewicz, Sześć pięter luksusu. Przerwana historia Domu Braci Jabłkowskich
  • Dan Senor, Start-up Nation: The Story of Israel’s Economic Miracle
  • David Novak, Taking People with You: The Only Way to Make Big Things Happen
  • David Ogilvy, Wyznania człowieka reklamy
  • Howard Schultz, Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces
  • Jerry I. Porras, Jim Collins, Wizjonerskie organizacje. Skuteczne praktyki najlepszych z najlepszych
  • Laszlo Bock, Work Rules!: Insights from Inside Google That Will Transform How You Live and Lead
  • Przemysław Gacek, Pracuj na tak! Jak zbudowaliśmy firmę opartą na zaangażowaniu

Inne

  • Adam Wolański, Edycja tekstów. Praktyczny poradnik
  • Andrzej Blikle, Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji
  • Chris Anderson, Za darmo
  • Daniel Kahneman, Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym
  • Dave Ulrich, Wayne Brockbank, The HR value proposition
  • Jean Paul Isson, People Analytics in the Era of Big Data: Changing the Way You Attract, Acquire, Develop, and Retain Talent
  • Joanna Wrycza-Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty które porwą tłumy
  • Malcolm Gladwell, Błysk!