Finaliści I edycji KFC Colonel's Kitchen

Dodano 23 listopada 2016 Do Aktualności

KFC angażuje pracowników do działania

Jak zintegrować pracowników z różnych stron świata i zachęcić ich do wspólnego budowania marki? Odpowiedź na to pytanie znalazła należąca do firmy AmRest sieć restauracji KFC. 9 listopada 2016 r. w podwarszawskiej Jachrance odbył się finał pierwszej edycji konkursu Colonel’s Kitchen. Zadaniem pracowników było stworzenie zupełnie nowego dania opartego o produkty z menu KFC.

Integracja z kurczakiem w tle

Do udziału w konkursie Colonel’s Kitchen KFC zaproszono członków zespołów z Polski, Czech, Hiszpanii, Rosji, Węgier i krajów bałkańskich. Każda restauracja działająca w wymienionych krajach mogła zgłosić jeden zespół liczący maksymalnie trzy osoby, który zmierzył się z innymi drużynami w regionie. Ich zadaniem było stworzenie zupełnie nowego dania ze składników dostępnych tylko w KFC. W kolejnym etapie rywalizacja odbywała się na poziomie dystryktów obejmujących większy obszar terytorialny, z której wyłoniono 10 zwycięskich teamów. Zmierzyły się one ze sobą w wielkim finale zorganizowanym w Polsce.

Od jakiegoś czasu szukaliśmy konceptu, który nie tylko wyzwoli kreatywność pracowników, ale także pozwoli docenić ich profesjonalizm i zaangażowanie w codzienną pracę. Dzięki temu propozycje uczestników rywalizacji były wypadkową ich doświadczenia i obserwacji potrzeb gości. Sam pomysł na Colonel’s Kitchen powstał w wyniku moich rozmów z pracownikami i dużego zainteresowania programami kulinarnymi.  Niezwykle ważny był dla nas także aspekt integracyjny. Dzięki konkursowi pracownicy mieli okazję spotkać się z kolegami z innych krajów, a także mieć realny wkład w funkcjonowanie naszych restauracji – tłumaczy Anna Mościszko-Bobecka, Area Coach KFC, pomysłodawczyni konkursu.

Prezentacja pomysłu_KFC Colonel's Kitchen

Poza schematami

Idea konkursu kulinarnego spotkała się z dużym zainteresowaniem pracowników. Do udziału w nim zgłosiło się łącznie ponad 9000 osób pracujących w 470 restauracjach w różnych krajów. By przejść do kolejnego etapu, musieli oni nie tylko stworzyć nowe danie, ale także przygotować krótki film na jego temat. Wymagało to poświęcenia prywatnego czasu i pomysłowości, by krótkim wideo „sprzedać” swoją propozycję jury.

Udział w rywalizacji pozwolił nam wyjść poza schemat i uruchomił naszą kreatywność. Szukając pomysłu na danie, podjęłyśmy ryzyko i zaproponowałyśmy coś zupełnie nowego – potrawę z makaronem, bo wiemy, że tego właśnie szukają goście odwiedzający naszą restaurację – podsumowuje Martina Malčec z Chorwacji, której zespół dostał się do wielkiego finału Colonel’s Kitchen.

Zwycięskie danie w menu KFC

Uczestnicy konkursu walczyli nie tylko o atrakcyjne nagrody, czyli m.in. wycieczkę do Paryża dla zwycięzców, kamery GoPro czy nowoczesne sprzęty kuchenne. Nagrodą główną, którą zdobyła drużyna z Hiszpanii, było także wprowadzenie propozycji nowego dania do menu restauracji. Z początkiem przyszłego roku pojawi się ona w hiszpańskim KFC, a następnie może zostać wprowadzona w pozostałych krajach. Sieć planuje także testować pozostałe propozycje i wybrane wprowadzić do czasowego menu. Podsumowaniem konkursu będzie pierwsze wydanie „Colonel’s Kitchen Magazine”, które w przyszłości ma stać się regularnym, lifestyle’owym kwartalnikiem.

Źródło: materiały prasowe KFC

Tagi : , , , ,