office-620817_1920

Dodano 11 maja 2018 Do Aktualności, Wyróżnione

Jak przygotować zgłoszenie do konkursu EBEA 2018?

Jak co roku od siedmiu lat początek maja to czas, kiedy pracodawcy, którzy prowadzili różnego rodzaju inicjatywy employer branding w firmie przygotowują zgłoszenia do konkursu Employer Branding Excellence Award. Jakie są najważniejsze informacje o konkursie? Jak przygotować zgłoszenie? Oto kilka najważniejszych informacji i rad dla pracodawców, które mogą być przydatne przed wysłaniem projektu do konkursu.

Cel konkursu
Budowanie marki pracodawcy wymaga kreatywności, wiedzy, a czasami odwagi, żeby zaskoczyć, wyróżnić się i przyciągnąć uwagę kandydatów. Ideą konkursu jest nagrodzenie tych, którym się to najlepiej udaje i pokazanie najlepszych praktyk, które mogą inspirować innych. Udział w konkursie jest bezpłatny.

7 kategorii konkursowych
Firmy mogą zgłosić się w siedmiu kategoriach konkursowych. Można zgłaszać kilka projektów do jednej kategorii.
1. Strategia Employer Branding
2. Kampania Internetowa
3. Kampania Rekrutacyjna Offline
4. Wewnętrzna Kampania Wizerunkowa
5. Innowacja Employer Branding
6. Film rekrutacyjny / wizerunkowy
7. Strona/zakładka kariery / Landing page

Warunki uczestnictwa, regulamin i szablon zgłoszenia
Do konkursu można zgłaszać projekty employer brandingowe przeprowadzone w całości lub zakończone w okresie od czerwca 2017 do maja 2018 roku.
Aby wziąć udział w Konkursie należy w terminie do 15 maja 2018 r. do godz. 12.00 wysłać zgłoszenie konkursowe na adres e-mail: biuro@hrminstitute.pl.
Projekty należy przesyłać w formie prezentacji PPT lub PDF, na wzorze dostępnym na stronie http://employerbrandingsummit.pl/materialy-konkursowe.

Uwaga: Termin nadsyłania prac został przedłużony do 15 maja 2018 r. do godziny 12.00.

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu zgłoszenia?
1. Formalności. Należy podać dane kontaktowe dotyczące firmy i osoby kontaktowej z ramienia firmy. W formularzu należy także zaznaczyć kategorię, w której uczestnik zgłasza udział.
2. Cel projektu/kampanii employer branding. Warto krótko opisać, przed jakim wyzwaniem stała firma zanim rozpoczęła kampanię/projekt. Jakie były cele biznesowe: wizerunkowe, rekrutacyjne czy inne. Czy projekt zrealizował założone cele? Jaki był wpływ projektu na działalność firmy?
3. Opis i dokumentacja projektu/kampanii employer branding. Żeby jury mogło ocenić przebieg projektu/kampanii, należy go dobrze opisać, a także wskazać grupę targetową, do której kierowany był projekt/kampania.
Wszelka dokumentacja w formie kreacji graficznych, filmów, zdjęć, copy, linków, screenów, materiałów PR pomaga. Warto pamiętać, żeby opisać te materiały -pokazanie jakiegoś zdjęcia bez opisu może nie być jasne dla jury.
4. Badania podejmowane w celu przygotowania i realizacji projektu. Warto podać informację czy takowe były przeprowadzane, czy nie i dlaczego. Chodzi o badania zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne, ilościowe i jakościowe.
5. Kanały komunikacji wykorzystywane w kampanii/projekcie. Warto opisać którymi kanałami (online, offline, social media, outdoor, wewnątrz firmowymi) firma komunikowała się z grupą targetową i dlaczego te kanały zostały wybrane.
6. Wyniki liczbowe kampanii i mierniki sukcesu (KPI). Koniecznie należy opisać podsumowanie kampanii. Jakie osiągnięto wyniki (statystyki) vs założenia. Mowa zarówno o wskaźnikach employerbrandingowych (pozycje rankingowe, rozpoznawalność marki, liczba aplikacji itd.), ale również o wskaźnikach medialnych (zasięgi kampanii, liczba odsłon, liczba leadów itd.).
7. Dlaczego. Dobra rada na koniec, choć bardzo ważna. Warto pamiętać o tym, żeby opisując projekt jury zobaczyło odpowiedź dlaczego firma realizowała dany projekt czy kampanię i czy efekty spełniły jej oczekiwania.

Jak zostaną wyłonieni zwycięzcy?
Zwycięzców wyłoni Jury, którego skład podany jest na stronie https://www.employerbrandingsummit.pl/konkurs-ebea/. Każdy juror wybiera swoich faworytów w każdej kategorii, a później w drodze debaty finalizowane są wyniki. W każdej kategorii może zostać wybrany zwycięzca i opcjonalnie 1-3 wyróżnienia.
Wyniki ogłoszone zostaną podczas Gali 7 czerwca 2018 w Warszawie, a zwycięzcy oczywiście dowiedzą się wcześniej.

Nagroda konkursowa
Zwycięzcy konkursu otrzymają wyjątkową, stworzoną specjalnie na tę okazję, statuetkę łucznika ze szkła. Wyróżnione firmy otrzymają pamiątkowe dyplomy oprawione w ramkę.

Do zobaczenia na konferencji Employer Branding Summit i gali konkursu Employer Branding Excellence Award w dniu 7 czerwca 2018. Zarezerwujcie czas w kalendarzu!

www.ebsummit.pl

Tagi : , ,