LPP Fashion starter_witryna

Dodano 6 października 2016 Do Aktualności

Fashion Starter – employer branding w branży modowej

Choć o wyzwaniach rekrutacyjnych najczęściej dyskutujemy w kontekście takich branż jak IT czy sprzedaż, nie są one obce także firmom w innych sektorach, np. w branży modowej. LPP, właściciel takich marek jak Reserved i jeden z większych pracodawców modowych w Polsce, także musi szukać sposobów, by im sprostać. W tym celu od kilku lat współpracuje z uczelniami artystycznymi, których absolwenci znajdują zatrudnienie w LPP.

Jednym z prowadzonych w ramach tej współpracy działań jest Fashion Starter – projekt zrealizowany pomiędzy marcem a czerwcem br. wspólnie z gdańską ASP, którego celem było dotarcie do potencjalnych przyszłych pracowników i postawienie ich przed wyzwaniami analogicznymi do tych, które stoją przed projektantami globalnej firmy odzieżowej. Wzięli w nim udział studenci i absolwenci uczelni, zainteresowani modą, którym firma dała możliwość pogłębienia wiedzy z zakresu projektowania ubioru.

W ramach przedsięwzięcia zorganizowano dziewięć spotkań zarówno o charakterze wykładowym, jak i warsztatowym, podczas których swoimi doświadczeniami ze studentami dzielili się eksperci LPP. Głównym celem projektu było przekazanie studentom podstawowej wiedzy o projektowaniu – od wstępnej koncepcji, aż po realizację, w tym dobór tkanin oraz dodatków niezbędnych do wykonania projektów. Po trzech miesiącach warsztatów z grupy 25 uczestników wyłoniono 6 najlepszych, którzy otrzymali możliwość realizacji swoich projektów przy współpracy z zespołem doświadczonych technologów i krawców, na co dzień zaangażowanych w przygotowanie kolekcji dla marki Reserved.

Najlepsze prace studentów, Oskara Jamrozka, Pauliny Olszewskiej oraz Magdaleny Rudowskiej, można obecnie zobaczyć w witrynach salonów Reserved w Warszawie – w C.H. Reduta i Promenada oraz salonie przy ul. Marszałkowskiej (pod koniec października ekspozycja zostanie przeniesiona do Łodzi – do Manufaktury, Sukcesji i Pasażu Łódzkiego, a w listopadzie do Poznania – do C.H. Malta i Poznań City Center). Zestawienie projektów komercyjnego i abstrakcyjnego, które powstały w ramach Fashion Starter, pozwala dostrzec różnice, jakie powstają pomiędzy artystyczną wizją projektantów a projektowaniem podporządkowanym oczekiwaniom i zasadom rynkowym.

– Angażujemy się w proces edukacji i twórczego rozwoju młodych polskich projektantów. Chcemy tworzyć warunki, w których studenci mają szansę poznać praktyczne aspekty pracy w branży odzieżowej. Projekty takie jak Fashion Starter stanowią doskonałą możliwość wymiany wiedzy i doświadczenia. Spotkania stanowią także okazję dla nas do nawiązania kontaktu z młodymi artystami i możliwość poznania ich potencjału oraz umiejętności. Dzięki takim warsztatom mamy również możliwość zaistnienia w oczach studentów i absolwentów jako atrakcyjny pracodawca – komentuje projekt Joanna Chrzanowska, Specjalista ds. Employer Brandingu w LPP.

Źródło: materiały prasowe LPP

Tagi : , , , , , , , , , ,