Siła Przyciągania
Henkel_Polska_Shaping-Futures

Dodano 25 lipca 2017 Do Aktualności, Wyróżnione

Brak pracowników? Możesz ich wyszkolić

Kiedy na rynku brakuje pracowników, wiele firm z rozrzewnieniem wspomina czasy, kiedy szkoły zawodowe kształciły rzesze fachowców. Są jednak również takie, które biorą sprawy we własne ręce i zamiast narzekać, samodzielnie kształcą potencjalnych kandydatów. Jedną z nich jest Henkel; firma organizuje projekt „Shaping Futures”, sygnowany marką Schwarzkopf Professional, w ramach którego wspiera podopiecznych Fundacji TEB w zdobyciu zawodu fryzjera.

Polska edycja tego międzynarodowego programu odbyła się już po raz czwarty. Wzięło w niej udział 20 uczestników z całej Polski. Na dwóch najlepszych czekają stypendia i staże w salonach partnerskich Schwarzkopf Professional.

– Bardzo się cieszymy, że po raz kolejny możemy pomóc grupie młodych ludzi. Doświadczenie poprzednich lat nauczyło nas, aby podczas warsztatów nasi styliści dzielili  się z uczestnikami nie tylko wiedzą niezbędną w tym zawodzie, ale przede wszystkim swoją pasją do fryzjerstwa, inspirując ich do rozwijania kariery. Być może właśnie dzięki temu w przyszłości przynajmniej część tych młodych osób znajdzie w sobie dość odwagi, by otworzyć swój własny salon mówi Paweł Zaorski, General Manager Schwarzkopf Professional.

Warsztaty odbyły się w dniach 10-21 lipca w warszawskiej Akademii ASK Schwarzkopf Professional, nowoczesnym centrum szkoleniowym, w którym na co dzień pod okiem najlepszych światowych ekspertów szkolą się profesjonalni fryzjerzy z całego kraju. W ramach inicjatywy uczestnicy podopieczni Fundacji TEB, uczniowie techników, a konkretnie klas o profilu Technik Usług Fryzjerskich  mieli okazję poznać nie tylko podstawy cięcia, stylizacji, pielęgnacji i koloryzacji włosów, ale także rozwijali umiejętności niezbędne w zakresie profesjonalnej obsługi klienta. Zdobywali więc doświadczenie związane ze wszystkimi aspektami funkcjonowania salonu fryzjerskiego.

W dobie braku pracowników to świetna okazja, by powiększyć pulę potencjalnych kandydatów do zawodu. Choć Henkel nie zatrudnia ich później bezpośrednio, zwiększa szanse, że trafią do salonów parterskich Schwarzkopf Professional, a być może otworzą własne. Choć dla marki to także świetna okazja marketingowa, można z tego programu czerpać inspirację i zamiast narzekać na brak pracowników, po prostu ich sobie wychować.

 

Źródło: materiały prasowe Henkel

 

Tagi : , , ,