biuro branży tech_1

Dodano 27 Sierpień 2018 Do Aktualności, Wyróżnione

Biuro, które pomaga budować zgrany zespół

Stylowe, wielofunkcyjne wnętrze w jednym z najlepiej skomunikowanych biurowców Warszawy – liczy się przede wszystkim komfort pracowników. Jak pokazują przedsiębiorcom najnowsze trendy, rośnie znaczenie aranżacji biura dla sukcesu firmy w różnych obszarach. To już nie tylko miejsce pracy, ale także spotkań, relaksu i inspiracji.

Biuro to wizytówka firmy – zarówno dla jej partnerów, osób z zewnątrz, które je odwiedzają, jak i pracowników. Odpowiednio zaprojektowane wspomaga budowanie pozytywnego wizerunku marki, wzmacnia efektywność, buduje zaangażowanie, motywację i lojalność zatrudnionych. To również dodatkowy atut w oczach potencjalnych kandydatów. Stąd istotna jest nie tylko kwestia funkcjonalności czy przestronność, ale również – lokalizacja, wystrój i przystosowanie do użytku także poza godzinami pracy.

Wpływ dobrze zaprojektowanego biura na sukces przedsiębiorstwa pokazuje przykład KMD. „Chociaż jesteśmy obecni w Polsce dopiero od trzech lat, starania firmy o wygodę pracowników zostały już zauważone” – zapewnia Dariusz Kubacki, General Manager KMD Poland. „W badaniu AudIT 2017 prowadzonym przez Computerworld otrzymaliśmy wyróżnienie jako jedno z najlepszych miejsc pracy. Specjaliści docenili przede wszystkim organizację i atmosferę pracy w zespołach. To dla nas duży sukces – od początku zależało nam, żeby tworzyć zgrany zespół, a nie zbiór jednostek. Dlatego tak starannie podeszliśmy do wyboru i projektowania nowego biura.”

kmd-int-038

W pobliżu KMD Poland znajduje się metro, stacja kolejowa, wypożyczalnia rowerów miejskich, kilka przystanków autobusowych i tramwajowych. Na parterach czterech budynków wchodzących w skład kompleksu mieszczą się sklepy, kawiarnie i restauracje, a dookoła – zielony dziedziniec z dostępem do Wi-Fi. „Szybki dojazd i bogata infrastruktura to jedne z ważniejszych argumentów, które przekonały pracowników do codziennej obecności w biurze” – podsumowuje Dariusz Kubacki. Powierzchnia 6,2 tys. mkw. dzieli się na przestrzeń do pracy indywidualnej, spotkań i relaksu. Centralnym miejscem jest strefa publiczna, której aranżacja sprzyja nie tylko oderwaniu się od codziennych zadań, ale także – integracji. Każde z trzech pięter zajmowanych przez KMD Poland urządzone jest w minimalistycznym, skandynawskim stylu, który nawiązuje do duńskiego pochodzenia firmy. Na ścianach znajdują się reprodukcje słynnych dzieł pop-artu, a obecna wszędzie zieleń pomaga się zrelaksować. Projektanci dołożyli szczególnych starań, przygotowując pomieszczenia pracownicze. Znajdziemy w nich dowolnie regulowane, zdecydowanie większe niż zazwyczaj, biurka, podwyższane krzesła, miejsca do pracy stojącej, 46 różnorodnych sal konferencyjnych itp. Jest też sposób na to, żeby się tam nie zgubić – sale (w zależności od piętra) noszą nazwy krajów, stolic i głównych miast europejskich. Co więcej, są ułożone w porządku geograficznym, dzięki czemu intuicyjnie można się pomiędzy nimi przemieszczać.

kmd-int-043

Jak wynika z raportu CBRE „Premier Properties”, przedsiębiorcy coraz częściej ujmują koszty wynajmu biura o wysokim standardzie jako wydatki na świadczenia dodatkowe dla pracowników. To zjawisko dotyczy szczególnie branży finansowej i usług specjalistycznych, które zajmują odpowiednio 24,5% oraz 24% takich przestrzeni w Warszawie. Za nimi znajdują się firmy technologiczne oraz energetyczne.

„Pracodawcy wiedzą doskonale, że o wyborze miejsca pracy coraz częściej decydują czynniki pozapłacowe. Dzieje się tak szczególnie wśród młodych pracowników i spodziewamy się, że ten trend będzie przybierał na sile. Atrakcyjne, komfortowe biuro w dobrej lokalizacji to znacznie więcej, niż oferowane już przez większość firm opieka zdrowotna, karnet na siłownię czy posiłki. Wyższy koszt wynajmu takich powierzchni nie odstrasza – jest ujmowany w rozliczeniach jako inwestycja w pracownika i świadczenia dodatkowe – mówi Joanna Mroczek, Senior Dyrektor Działu Marketingu i Badań Rynku w CBRE.

Przykład KMD Poland pokazuje, jak wykorzystać biuro jako narzędzie do budowania silnej kultury wewnętrznej organizacji. W branży IT, w której często oferuje się możliwość pracy zdalnej, zachęcenie pracowników do regularnego przebywania w biurze można nazwać wyzwaniem. Okazuje się, że wystarczy analiza ich potrzeb w kontekście wykonywanych zadań, by stworzyć miejsce, w którym z przyjemnością będą pracować, budować relacje z całym zespołem i po prostu spędzać czas. Zadowolenie pracowników oznacza z kolei lepsze wyniki, opinię o firmie na rynku i sukcesy przy kolejnych rekrutacjach.

Tagi : , , , ,