adult-2178440_1920
Przepaść między pracodawcami a pracownikami – raport Evolution of Work 2.0. Nastawienie „Ja” vs „My”Czytaj więcej
coins-2512279_1920
Jawność zarobków to w polskich realiach wciąż temat tabu. Z jednej strony firmy chętnie poznałyby warunki oferowane przez konkurencję, z drugiej strzegą własnych informacji o siatkach płac. Podobnie jest wśród pracowników. Sami chcieliby wiedzieć, ile co miesiąc wpływa na konto sąsiada, ale o swojej płacy mówią już mniej ochoczo.Czytaj więcej
grafika emplo
Aż 67% pracowników uważa, że narzędzia online wykorzystywane wewnątrz firmy mogą usprawnić komunikację z pracownikami. Co więcej, 56% jest zdania, że mogą one wyeliminować dotychczasowe formy kontaktu jak e-maile i rozmowy telefoniczne w firmach – wynika z raportu emplo „Efektywność biznesowa zaczyna się od komunikacji wewnętrznej”. Duże zainteresowanie kompleksowym narzędziem komunikacji wewnętrznej potwierdzają wewnętrzne dane emplo, z których wynika, że aż 7 na 10 pracowników przynajmniej raz w tygodniu loguje się na wdrożoną w firmie platformę komunikacji wewnętrznej. – Dziś w komunikacji wewnętrznej nie chodzi tylko o przekazywanie informacji zCzytaj więcej
hiring-1977803_960_720
6 na 10 pracodawców deklaruje, że ma wdrożony standard zachowań wobec kandydatów. Jednak aż 62% starających się o pracę nie zauważa, aby firmy dbały o relacje z nimi – wynika z 4. edycji badania eRecruiter „Candidate Experience”. Negatywne opinie aplikujących mogą wynikać z różnic w TOP 5 standardów rekrutacyjnych wskazanych przez zainteresowane strony. Zdaniem pracodawców na pozytywne doświadczenie kandydata najbardziej wpływają przyjazna atmosfera (88% wskazań) i ciągły kontakt (83%). W opinii uczestniczących w rekrutacji kluczowe jest informowanie o zakończeniu procesu (86%) oraz powodach niezakwalifikowania się (81%). – Porównanie praktyk wpływającychCzytaj więcej